laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Välkomna till min blogg!

Av Laika - 24 februari 2012 19:37

   


Oj så spännande detta ska bli... Jag har tjatat lite på matte att starta en blogg om mig för jag har ju ett så fantastiskt litet hundliv, ja ialla fall så tycker jag det. Även om det sägs att "kärt barn har många namn" så heter jag Laika. Jag har under åren fått en del smeknamn som Pumpen, gumman, gammeltanten och Laikisen. Sötnosen är ett smeknamn jag inte kan klandra någon för men fläskfian...? Vad är nu det?


Jag 12 år gammal, snart 13 men det är det ingen som tror. Jag har tom fått frågan om jag är valp, kan ni tänka? Ser jag så purung ut? Härligt. Shih Tzu och Lhasa Apso är den blandningen jag består utav. Med min ålder till följd så kan ni nog förstå att jag fått besöka veterinären ett par gånger. Ibland är det kul att komma dit, fast ser man ut som på bilden nedan när man kommer hem från veterinären, ja då är det inte ett dugg kul längre.


 


Jag har en bästa, bästa kompis och hon heter Sheela. Hon är en rottweiler och henne har jag känt sedan hon var valp.


 


Vi är ute och promenerar ganska mycket tillsammans och skogspromenaderna är allra bäst.


 


Förutom att umgås med min bästa kompis så tycker jag om att bada, eller vänta... Jag älskar att bada! Redan tidigt på våren brukar jag ta mitt första dopp. Det bästa av allt är att torka och rulla sig i sanden direkt efter badet. Matte har aldrig riktigt uppskattat det, fattar inte varför   


 


Jag älskar alla årstiderna, fast regn kan jag vara utan, men ska jag välja så blir det nog sommaren som är absoluta favoriten. Jag älskar ju att sola och bara lata mig, det är jag jättebra på. Kolla bara på bilden nedanför.


 


När vi ändå är inne på värme kan jag passa på att säga att jag även gillar att basta. Jodå, det är sant. Jag kan frysa på beställning också, helt perfekt när man vill bli lite extra ompysslad.


 


Med åren samlar man ju även på sig lite leksaker. Jag har massor med tuggisar och jag älskar dom allihop. Ibland blir det rensning bland mina leksaker och då försvinner det en del, men vartefter så kommer det nya. Helt perfekt för jag är ju rätt busig av mig. Förutom mina tuggisar så älskar jag också mina tvåbenta vänner runt omkring mig, och dom finns det gott om vilket är helt underbart. Har hört att jag visst är en slags sällskapsgris.


 


Detta är alltså jag, Laika. Jag hoppas att ni lärt känna mig lite bättre nu. Kanske vi ses här på bloggen fler gånger?


  


 
 
Ludde

Ludde

24 februari 2012 23:15

Va kul att du börjat blogga! Sötnos som smeknamn tycker jag passar bäst på dig! Jämfört med dig är jag ju bara valp. Jag fyller fyra år strax efter midsommar. Hoppas att du får matten att göra snoddasar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

24 februari 2012 23:38

Ja, inte är det väl för sent att börja blogga fastän man är så gammal. Jag har ändå mycket att bjuda på om jag får säga det själv. Jodå, dom där godisarna ska jag tigga mig till ända till det att matte gör dom åt mig :)

 
Kasper

Kasper

25 februari 2012 00:09

En bloggande kompis till! Va skoj! Men vaddå "gammal", ingen är äldre än man känner sig säger min matte (fast i hennes fall är det nog mest önsketänkande, hehehe).
En sån massa grejer du har, och va tryggt att ha en rottweiler som bästa kompis! Ni är ju jättesöta ihop!

http://kasperian2.blogspot.com

Laika

25 februari 2012 09:33

Vad roligt att du tycker det. Jag känner att detta kommer bli mycket givande, ja med bloggen. Alla nya kompisar man kanske får, härligt. Jag är ju som sagt ganska nyfiken av mig.

 
Sofie

Sofie

25 februari 2012 09:26

Vilken sötnos!

http://sofieperssons.myshowroom.se

 
smulan

smulan

25 februari 2012 10:41

Hej vad söt du är, och så kul att en tiny vovve finns här:)
OCH vad mååååånnngga nallar du har! Det ser min skäl ut att vara mer än jag har??? Nu ska jag springa och räkna in alla mina....

Vov från liten Smula!

http://smulansvarld.bloggplatsen.se

Laika

25 februari 2012 18:22

Ja, jag såg att du också hade massor med nallar. Dom låg i tvättmaskinen. Några av mina nallar har också råkat ut för den behandlingen ska jag säga. Kul att du också har en större vovvekompis. Visst är dom bra och roliga att ha? :)

 
Ingen bild

mee

25 februari 2012 12:48

Så SÖÖT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards