laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Blask ute

Av Laika - 28 februari 2012 22:00


Idag var det verkligen blött och blaskigt ute. Det har snöat under natten och då plusgrader på det, usch vad mina labbar blev blöta ute. Jag har mest vilat och tagit det lugnt idag, skönt. Här har ni min fina bädd med extra filt och extra kuddar. Jag gillar att böka lite förstår ni och matte säger att det är därför jag blir kallad för grisen ibland. Det var det fräckaste!


Nåväl, den fina bädden jag ligger i fick jag i julklapp och vet ni varför? Jo, jag gjorde klart för dom att min gamla bädd inte dög längre, man kunde liksom inte ligga bra i den och den kändes på tok för liten. Och se, det räckte att sova på detta viset några gånger så förstod dom att jag behövde en ny bädd. Nu kan jag verkligen inte klaga längre   


 

    
 
Kasper

Kasper

29 februari 2012 08:58

Absolut en hundlig rättighet att ha en BRA bädd att ligga i. Och vad som ÄR en bra bädd, det varierar förstås över tid.
Så gott du verkar må i din julklappsbädd. :)

http://kasperian2.blogspot.com

Laika

29 februari 2012 20:16

Precis, fast nu tror jag att jag har en mycket bra bädd en tid framöver, men när jag tröttnar så ska jag allt visa att det är dags för en ny :)

 
Ludde

Ludde

29 februari 2012 14:28

Klart att du måste boa in dig lite för att kunna sova, men att kalla dig för grisen var inte snällt. Det var kanske Nisse och Greta som kom med julklappsbädden? Fin var den i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

29 februari 2012 20:15

Ja, man måste ju få till sin bädd som man vill ha den, utan att bli kallad gris. Böka gör väl alla lite eller hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards