laikagumman

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Laika - 2 mars 2012 21:01


Ibland när man sovit klart blir man bara så busigt pigg på en gång. Då är det riktigt bra att jag har min lekkorg brevid min bädd. En liten lätt attack och en leksak är fast, perfekt räckvidd från bädden.


Idag blev det hamburgare till middag, hur gott som helst. Självklart blev det även efterrätt. Jag brukar alltid få en liten godbit efter maten och jag ska berätta att det är något jag bestämt alldeles själv. Jag vet ju vart mina godisar finns och sitter man tillräckligt länge och piper framför skåpet efter middagen så får man till slut en godbit, mmm så är det.


 


Sen tyckte matte att jag var så skitig att det fick vara nog och hon behövde bara fråga mig en gång om jag ville duscha. Jag gick in i badrummet på en gång och satte mig ner för att vänta på en härlig prinsessbehandling. Vattnet ska vara varmt annars skakar och gnyr jag så att matte förstår att jag faktiskt fryser, och jag ska berätta för er att det tog sådan tid innan matte fattade hur varmt vatten jag ville ha. Hon sa bara att jag inte fick duscha varmare än vad hon brukar göra. Fnys, säger jag. Jag får väl duscha hur varmt jag vill.


När jag är nyduschad brukar jag springa av mig lite, torka mig på mattorna och på golvet. Jag springer och busar med och utan leksaker. Galentunna blir jag kallad då. Jaja okej, ibland kan jag väl få ett lite större springfnatt.


Efter duschningen så blir jag alltid kammad och fönad. Jag bara älskar den behandlingen. Jag blir behandlad precis som den lilla prinsessa jag är. Ja, matte brukar säga så och jag kan inget annat än att bara hålla med.


Nu ska jag vila mig inför kvällsrundan och imorgon ska jag till min bästa kompis Sheela.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards