laikagumman

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Laika - 7 mars 2012 20:07

Idag vaknade jag i ottan kan ni tro. Jag väckte matte, ja hon skulle ju ändå vakna för att åka till jobbet så jag gjorde henne bara en god gärning som väckte henne innan klockan ringde. Jag ville ut på en tidig morgonpromenad och göra ifrån mig nummer två. Trycker det på så trycker det på.


Senare på eftermiddagen gick jag ut med husse och vet ni vem jag träffade på då? Jo, en av mina favoritkillar, Chico. Han är en liten chihuahua som bodde i våra trakter för en tid sedan. Då brukade vi träffas nästan dagligen på våra promenader och vi lekte massor med varandra. Ibland när jag skulle gå in sprang Chico efter mig och ville inte alls följa med hans matte och husse. Vilka minnen.


Sedan kom det en dag då de flyttade och sedan dess har vi inte träffats, inte förrän idag. Ni kan bara föreställa er det mötet, ja för det är vad ni får göra för husse hade inget med sig att föreviga vår fina stund med. Därför har jag också surat på honom lite idag. Jag frös lite när jag kom in och blev därför inbäddad. Där låg jag och småsurade en stund.


Men man kan ju inte ligga och sura bort hela dagen så jag hoppade ner i min bädd och drog fram lite leksaker att tugga på. Måste ju kolla läget liksom, vilken som blir bäst att leka med för stunden.


 


Vilken kanondag jag haft idag, annat mot vad husse hade med tanke på att han ju uppenbarligen var lite glömsk idag.

Snart blir det kvällsrundan och sen ska jag sova sött och drömma om Chico.

  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards