laikagumman

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Laika - 12 mars 2012 19:36

Idag har jag varit ute massor, först på en lite längre skogspromenad och då fick jag springa lös. Jag hade massor att nosa på för den rundan var ett tag sedan sist. Sedan fick jag även åka hem till Sheela och därifrån gick jag hem tillsammans med min härliga extramatte och hennes älskling som för övrigt har blivit min klappkompis. Jag lärde honom tidigt hur jag ville ha det och numer vet han att mig kelar man med när jag kommer och hälsar.


 


Solen sken så skönt idag och jag ville sitta och njuta lite, men det blåste en hel del så det var ingen idé att lägga sig till rätta. Vi fortsatte till skogen istället.


 


Det är fortfarande snö och is kvar på vägarna och stigarna men som tur är så springer jag ju helst inne i skogen och där är det barmark. Bara gnäll på husse som inte tyckte det var kul att halka ner för isiga vägar. Han kunde ju gått inne i skogen som jag.


 


Att stanna och nosa för att kolla läget är alla hundars skyldighet, eller hur? Ibland vet jag att dom tvåbenta kan bli lite trötta på mig men jag kommer ju ikapp när jag nosat klart. Inte måste dom stå och vänta på mig heller. Jag är ju en riktig skogsmulle och när vi börjar närma oss slutet av skogsområdet så blir jag lite extra långsam, men det tror jag inte att dom märkt. Man måste ju ha sina små knep för att få vara ute så länge som möjligt.


Och på tal om knep. Jag har ju ett knep när det regnar också men det fungerar inte direkt. Fattar inte varför, vem gillar regn liksom? Jag sätter mig på tvären och vägrar att gå men det är alltid samma tjat, jag måste kissa och bajsa innan vi kan gå in igen. Men jag håller mig bäst jag vill när det regnar. Några gånger har jag lagt mig i min bädd och låtsats sova och då kan dom ju ropa hur mycket dom vill. Jag menar, vi vovvar kan också sova djupt. Men någonstans så blir jag ändå utrdragen i eländesregnet. Tur att det inte regnat på ett bra tag nu då. Har fått sagt till mig att solen även ska skina imorgon. Då får vi hoppas på en fin och skön promenad då med. Hoppas ni alla haft fint promenadväder idag.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards