laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Idag har jag...

Av Laika - 27 mars 2012 22:54

 


Ja, idag har jag väntat på bussen, klivit på och sedan åkt med den, flera, flera hållplatser, det ni! Ingen av mina älsklingar brukar gilla att åka kommunalt med mig för de tycker att jag piper för mycket, hur kan dom tycka något sådant, jag som är så liten och nätt!?! Dessutom är det så att jag låter väl kanske lite då men det är för att få uppmärksamhet från alla andra passagerare. Är man inte i centrum får man se till att bli det. Fast får jag fönsterplats kan jag välja att vara tyst.


 


Jag höll noga koll på vart jag och min fina extramatte åkte. När vi klev av kände jag igen mig på en gång, vi skulle hem till Sheela. Det är alltså där jag tillbringat min dag i väntan på att matte skulle komma med bilen efter jobbet. För att inte missa matte höll jag ett vakande öga från fönstret med jämna mellanrum.


 


Ibland är fyra ögon bättre än två och Sheela var så vänlig och hjälpte mig att hålla utkik.


 


Näe, ganska snart förstod jag att det skulle ta ett tag innan matte skulle komma, så jag la mig till rätta och tog en tupplur.


 


Annars så har jag busat lite idag och varit ute på några smårundor. Nu väntar däremot bädden här hemma, är riktigt sömnig idag efter en heldag hos Sheela och matteföräldrarna.


God natt!

 
 
Kasper

Kasper

28 mars 2012 00:32

MEN - va spännande!!!
JAG har ALDRIG åkt varken buss eller tåg! Bara bil. Med matte.
Tror jag har gått miste om något!!!

http://kasperian2blogspot.se

Laika

28 mars 2012 12:01

Ja, du anar inte hur mycket människor man kan få hälsa på. Och låter man lite så vänder sig folk om och tittar på en. Hur kul som helst... fast det är det tydligen bara jag som tycker ;)

 
Aamor

Aamor

28 mars 2012 18:48

Vad spännande, buss har jag aldrig åkt men jag gillar att titta på den när den passerar.
Gäller att hålla koll om matte kommer och bra med hjälp och skönt att vara hos nån när ens matte/husse jobbar!

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 mars 2012 19:38

Ja, det är verkligen bra att bli passad upp på om matte och husse är iväg, fast oftast så kan husse ha mig på dagarna, men ibland vill man ju ut på äventyr. Imorgon blir en sådan dag igen.

 
Ludde

Ludde

28 mars 2012 21:40

Vilken trevlig utflykt då. Speciellt när du fick vara hos Sheela hela dagen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

29 mars 2012 22:00

Och det blev dessutom två sådana utflykter den här veckan :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards