laikagumman

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Regn och rusk

Av Laika - 13 april 2012 22:12

När det är regn och rusk ute så ligger man bäst och drömmer i sin egna bädd.

 


Kan n i tänka att trots detta väder så blev jag utdragen på promenad flera gånger idag, lite oförskämt tycker jag för jag visade klart och tydligt att jag inte ville gå ut, jag visade klart och tydligt att jag inte ville gå när vi kom ut heller och ändå fick jag stappla några steg i ren protest. Fast när man inte är ute så mycket får man ju hitta på saker att göra inomhus. Det blev till att rota igenom leksakslådan. Sen säger matte till mig att jag är en slarver som drar fram en massa leksaker. Då vallade jag minsann ihop dom, stolt och nöjd över att ha fått ihop så många djur tillsammans. Visst är väl det värt ett foto?


 

 
 
Ludde

Ludde

13 april 2012 23:56

Åh, vilken duktig vallhund du är! Jag sprider bara ut mina djur så jag alltid har något i närheten. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

14 april 2012 23:42

Ja, jag tycker det är bästa sättet också, men det uppskattas inte riktigt alltid här tydligen ;)

 
smulan

smulan

14 april 2012 19:05

Ja e det inte typiskt tvåbeningar..tvunget tvinga oss ut,grrr.
Men du gör som jag när jag kommer in igen,går igenom ALLA mina nallar:)

Vov från smulan!

http://smulansvarld.bloggplatsen.se

Laika

14 april 2012 23:38

Ja, man ska hålla reda på sina nallar, det är viktigt :)

 
Kasper

Kasper

14 april 2012 23:55

Du har ju precis en sån där slankig räv som matte har köpt till mig! Jag har nosat på den typ två gånger. men Myse bär omkring med den i munnen, matte hittar den lite varstans. HAN städar minsann inte upp efter sig!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 april 2012 14:29

Du kanske hade föredragit räven med lite mer hull på? Kan inte nog betonas hur snäll du är som låter Myse leka med dina leksaker :)

 
Aamor

Aamor

15 april 2012 11:09

Väldigt oförskämt att dra ut dig i ruskväder!
Du är som min syrra, när det dammsugas hos henne så kastar de upp hennes utspridda leksaker i hennes säng men så fort de är klara så lägger hon ut dom där de låg från början eller när hon vill så samlar hon ihopa alla och sen lägger hon sig på dom, nog för att jag inte ska låna nån!

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 april 2012 14:31

Men precis, de kan väl inte veta hur vi vill ha saker och ting möblerade. Dom får ställa ut sina saker både här och där och så får jag inte ha mina leksaker där jag vill...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards