laikagumman

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Laika - 1 maj 2012 19:29


Helt underbart väder idag. Jag fick på mig kopplet och sen gick vi ut. Vi fortsatte ner mot parkeringen och mot bilen. Ohoj... åka bil, jippie! Fick veta att vi skulle hem till mattemamman som fyller 50 år idag. Där fanns ju såklart även Sheela som jag inte sett på ett tag. Så trevligt att få träffa alla igen, trevligt att få vara ute i trädgården där också. Njuta i det fina vädret och titta upp mot solen.


För att hoppa tillbaka till kalaset så ska jag berätta att mattemammans ungar hittat på den perfekta presenten. De hade gått till en guldsmed som specialgjort en ring åt henne. En guldring med fyra fina stenar i, där varje sten representerar ett av hennes barn i kronologisk ordning. En blå sten, en rosa sten, en lila och så en blå sten igen. Hon blev så glad. Fast det fick mig att undra lite.... fick inte jag någon sten i den ringen eller? Hmpf... nåja, det kanske kommer nästa år??!! Kanske ska börja fundera ut vilken färg jag vill ha på den stenen då.


 

Mer gos i trädgården blev det ialla fall. Lite gräsrullning sysselsatte jag mig med. Oj så gött!

  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards