laikagumman

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Laika - 12 maj 2012 22:49

Jaha, då var det dags för en sån där regnig och trist dag igen... Gå-ut-sugen? Nej, inte ett dugg. Men man måste ju ut för att göra nummer ett och två, ja det säger ju dom där tvåbenta ialla fall. Jag är inte så säker på att jag håller med. Men undan kom jag inte så det var bara att sätta till med lite spring så man kunde komma in så snabbt som möjligt igen.


Det blev inget fotande ute i regnet så jag bjuder på en gammal springbild, den jag även har som min presentationsbild. Jag sprang minst lika fort idag, fast jag såg knappast så glad ut. Nej, här var det bara att bita ihop, springa, kissa och sen springa in igen som gällde. Nu är jag ialla fall inne och behöver inte gå ut mer för idag. Nu ska jag drömma om sol och sommarvärme.

 

Av Laika - 12 maj 2012 00:05

Ja, det har kommit lite funderingar på min vän Hercules, hurdan är denna vovve? Det ska jag berätta för er. Något riktigt speciellt med Hercules är att han är en blodgivarhund. Det visade han för mig en gång när vi var ute och gick, för han hade på sig en reflexväst där det stod att han var just blodgivare. Vilken kille va? Här kommer en fin presentationsbild på min vän.

 


Nu ser man förstås inte hur stor och ståtlig han är, men han älskar lövhögar precis lika mycket som jag. Kanske därför vi är så bra vänner.

 


Hercules och jag brukar dra ut våra mattar och hussar på kvällspromenader. Vi brukar träffas utanför porten och gå en runda. Ibland springer vi lösa och busar lite, fast det är svårt att se Hercules när det är mörkt ute, men jag hör honom minsann. Bäst är det väl att vara i koppel sent om kvällarna trots allt, så man inte tappar bort matten eller hussen. Nu däremot väntar bädden och en god natts sömn. God natt!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards