laikagumman

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Laika - 15 juni 2012 20:41

   

Jag har såklart varit på en del trevliga promenader. Igår överraskade jag med en promenad som jag inte gått mer än ett fåtal gånger. Eller ja, okej då... det var matte som överraskade med den promenaden men det var jag som höll täten. Som på nästan alla promenader så hittade jag vatten även på denna promenaden. Matte säger att jag har en inbyggd vattenradar.


Idag har jag varit trädgårdsinspektör hos matteföräldrarna. Med dagens värme och solsken kan jag inte säga att det kan finnas en bättre dag än denna för att inspektera trädgården lite extra noga. Ja, se till att alla tänkbara liggplatser är bra och att det går att äta märgben ute på gräset utan att det är för högt. Kan rapportera att allt var i sin ordning.


Efter den kontrollen kunde jag nyfiket hjälpa matte och en liten tös med att måla en tavla ute i trädgården. Den här lilltjejen är fem år och jättebra på att klappa mig, bara som en liten notis. Matte skulle ialla fall hjälpa henne att komma igång och måla en egen tavla. Färg stänkte överallt och på gräset låg det penslar med färg på. Nyfiken som jag är så var jag självklart med på ett hörn. Mina tassar såg ut så här efteråt:



Och vet ni vad som väntar nu då? Tvätt, kloklippning och ansning av pälsen vid trampdynorna. Hmpf... jag skulle behållt tassarna för mig själv ;)


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards