laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Dripp dropp och dunder och brak

Av Laika - 17 juli 2012 21:31

 


Men vilket konstigt väder det varit idag. Min morgonrunda bjöd på gräsrullning i solskenet, senare kom de mörka molnen och släppte ner helt otroligt mycket regn. Men det räckte inte med regn, det började åska och sedan kom det även hagel... Nej, jag kände att jag fick lägga mig till rätta, se allmänt besvärad ut och bara inse läget att jag inte tänkte gå ut fler gånger idag. Fast mellan allt detta så har solen försökt göra sitt yttersta för att skina och göra dagen sommarfin för mig. Det är då vi passat på att gå ut.


Snart stundar en lång kvällspromenad och till det uppehåll och skön temperatur. Ska nog beställa lite kvällsmys av matte som varit iväg lite idag, hon ska få kamma mig. Det är hon jättebra på och jag är väldigt duktig på att bli kammad. Total avslappning, bara att rulla runt på mig och kamma där det ska kammas. Avslutningsvis får jag alltid lite magklappning och lite massage. Oj, som jag börjar längta. Bäst att se till att komma ut fortast möjligt här nu då, får kanske leka nödig framför dörren. Det brukar göra susen, hihi.


   

 
 
Ludde

Ludde

17 juli 2012 22:35

Du vet verkligen hur man lindar människorna runt dina tassar! Magklappning och massage! Då behöver man inte bry sig om vädret... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

18 juli 2012 10:08

hihi, ja visst. Man hittar sina knep med tiden :)

 
Kasper

Kasper

18 juli 2012 17:21

Vi drabbades också av alltihop, utom hagel. :)
Jag avskyr regn. Vill INTE vara ute då!!! Det värsta är att jag också hatar att bli borstad och så där.
Fast magklappning och massage - DET gillar jag minsann!! ;)
Ojojoj, så söt du är, säger både jag och matte!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 juli 2012 18:41

Regn borde förbjudas, ja ialla fall i den mån vi är ute. Det kan gott regna när jag sover, så kan jag plaska i pölarna när jag vaknat och behöver gå ut.

 
Aamor

Aamor

18 juli 2012 21:18

Såna dagar är inte kuliga alls men man har tur att det är upphåll nån gång så man slipper bli dyvåt!
Matte kommenterade till mig att du var duktig när du blir kammad, förstår inte riktigt vad hon menar för det tycker jag också att jag är fast....när jag tycker att jag är klar så tycker inte matte det!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 juli 2012 22:37

hihi, ja dom är inte alltid så snabba som man vill att dom ska vara när det kommer till kamning eller klippning. Fast jag brukar bara gäspa lite fint, så matte liksom fattar vinken att det är dags att lägga på ett kol, ja det när jag blir klippt alltså. Kammad kan jag bli hela dagarna långa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards