laikagumman

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Laika - 18 juli 2012 23:20

 

Imorse när vi gick ut så sa matte att vädret var riktigt skönt, men jag höll inte riktigt med. Eller jo, det var ju skönt för stunden men jag anade åskväder och regn, det liksom kändes i luften. Därför valde jag att lägga mig ner på närmaste gräsmatta när matte ville gå på längre promenad. Självfallet var det jag som vann denna viljornas kamp, inte kunde väl matte dra mig liggandes efter sig, hur skulle det sett ut?


Senare på eftermiddagen gick vi ner till bilen för att åka en runda till affären. Matte satt kvar med mig i bilen medan husse gick in och handlade. Vi vevade ner rutorna så att de friska vindarna kunde fläkta oss. Jag somnade till och med dåsig blick lyfte jag på huvudet när husse kom tillbaka till bilen.


Jag visade hur slitsamt det varit att vakta matte och bilen under tiden som husse var och handlade. Därför tyckte dom att jag var förtjänt av en godispinne som jag fick avnjuta i bilen innan vi åkte hemåt. Och det där regnet, ja det kom ju precis som jag sa till matte. Fast kvällspromenaden var regnfri och det var härligt för vi tog långpromenaden då och till dagens ära hade jag min kompis Hercules med mig på promenaden. Nu är jag trött efter dagens små äventyr. Imorgon väntar nya. God natt och sov gott allesammans.

   



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards