laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Snart är det helg

Av Laika - 26 juli 2012 22:16

Oj vilken vecka, matte har jobbat en himla massa. Ingen mjukstart här inte sa matte till mig. Jag har ialla fall fått vara hemma med husse men jag har också fått åka cykeln hem till matteföräldrarna. Där har matte lämnat och hämtat mig två dagar den här veckan. Och jag ska berätta för er att jag älskar att åka cykel. Mattefar byggde och svetsade ihop en större cykelkorg till mig så att jag skulle kunna sitta bekvämt och kanske till och med ligga ner om jag skulle vilja, men det har jag aldrig gjort. Jag älskar att sitta och få vinden i pälsen och titta på allt runtomkring. Mattemor har dessutom sytt skynket runt och gjort en dyna som är mjuk att sitta på. Kan knappast bli mycket bättre.


Hemma hos matteföräldrarna har jag mest varit ute i trädgården och solat, vaktat lite och bara njutit av vädret. Matte säger att man ska passa på för man vet inte när regnet kommer nästa gång. På kvällarna har matte, husse och jag gått längre promenader där jag druckit kallt vatten i ån som vi passerar. Svalkat tassarna har jag också gjort. Nu ska vi snart sova säger matte för det är en dag kvar innan en ledig helg väntar.


God natt vänner! 





 
 
Ludde

Ludde

26 juli 2012 23:57

Vilken lyx att få sitta i korgen när ni cyklar! Jag får springa bredvid hussen i stället, men vi har bara provat en gång... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

27 juli 2012 19:33

Ja, lite lyxigt är det allt. Fast springa brevid, det gör min Sheela-vän när mattemor är med och cyklar. Det är ju ni som bestämmer farten då :)

 
Kasper

Kasper

27 juli 2012 11:49

En sån mysig korg du har! Verkar helskönt att åka cykel, jag får ju bara åka bil, jag...
Hoppas att din helg blir lika bra som din vecka har varit. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 juli 2012 19:32

Ja, det är jätteskoj att få åka cykel. Helgen kommer nog bli bra, det tror jag :)

 
Aamor

Aamor

27 juli 2012 23:09

Visst är det härligt att åka cykel! Jag har också gjort det några gånger men mattes korg är lite trång eller så har jag blivit för stor - nä korgen har nog krympt, hihi!
Urtjusig korg har du i alla fall!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 juli 2012 01:47

Hihi, låter som att din korg kan ha krympt om din matte varit ute och cyklat i regnet... eller så var den för liten redan från första början, kan inte se att det skulle bero på något annat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards