laikagumman

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Laika - 1 augusti 2012 21:38

Idag har jag och matte åkt till matteföräldrarna och träffat alla syskonen. Vi satt lite på baksidan ute i trädgården och där hittade jag en pinne som var helt perfekt att tugga sönder. Matte hade bara sin mobil med sig och den kameran är tydligen inte alls lika bra som den borde vara säger hon. Helst ska motiven vara blixtstilla när man tar fotot, annars blir det suddigt. Dock kom vi fram till att vi tänker visa bilderna ändå.


På baksidan har Sheela lite leksaker, bland annat ett gammalt däck. Ja, ni läste rätt... Kan ni tänka att hon gillar att leka med den. Släpa och dra i den med både tassar och tänder.


Gräset på baksidan har fått sig en och en annan törn av Sheelas lekar. Men baksidan är ju vår plats, de tvåbenta får vara på framsidan där gräset är det grönaste grönt och blommorna blommar överallt. Det var på framsidan på altanen som vi grillade senare på eftermiddagen. 


När Sheela lekt färdigt med däcket blev jag tvungen att ta mig en titt på det där. Skulle det liksom vara roligt... med ett däck... Mja, jag ställer mig fortfarande lite frågande till det.


Grillningen då, ja den gick som smort. Lite gott kött fick jag självfallet smaska på tillsammans med Sheela. Hemfärden blev lagom tidigt eller lagom sent, hur man nu vill se på det. Ja, för matte måste jobba imorgon och ville inte bli alltför sen hem. Det passade mig alldeles utmärkt för jag kände att nummer två var på gång efter den goda middagen. Nu ska jag bara slappa och sova tänkte jag, men matte säger att en till runda väntar innan vi får sova för kvällen/natten. Gäääsp, jag som är så trötter.  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards