laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Skogen...

Av Laika - 28 augusti 2012 16:41

På eftermiddagen tog vi bilen hem till mattemor och tillsammans gick vi på promenad. Till min glädje började vi närma oss skogen där vi inte gått på länge. Jag blev alldeles spattig i kroppen och sprang kors och tvärs för att nosa på allt spännande. Väl inne i skogen säger matte helt plötsligt: "Men är inte det där kantareller?" Sen övergick den hurtiga promenaden i skogen till strosande svampletning istället. Inte mig emot för då fick jag tid att leka i skogen. Jag visade matte då och då vart det fanns kantareller. Jo, det är så att jag kan söka efter kantareller, men mest på skoj. Så dom ska ju inte lita blint på mig, för jag letar när jag vill.   


Så här brukar jag alltså sätta mig och vänta på mattes uppmärksamhet om jag hittat svamp. Det är ju inte så att jag skäller eller sånt som andra hundar kan göra, för det där med skällande är inte riktigt min starka sida.


Matte hittade en fin flugsvamp, men den intresserade inte mig det minsta lilla. Tur det tyckte matte, men hon ville fota den ialla fall.


Vi strosade och strosade hela eftermiddagen i skogen. Matte och mattemor planerade genast att på en ledig dag ta med sig nåt att äta samt på med de rätta kläderna och bege sig ut i skogen för svampplockning. Sådana dagar är ju bara för härliga, en hel dag i skogen. Det hoppas jag sker snart, oj så skoj. Ikväll blir det pannkakor till middag, fast det inte är torsdag. Men mig gör det ingenting, pannkakor kan jag alltid äta, slurp.


 
 
Aamor

Aamor

28 augusti 2012 19:10

Vad duktig du är som hjälper matte att hitta svamp.
Kantareller gillar matte man jag avstår gärna, hihi!
Hoppas också att du snart får en heldag i skogen så du kan njuta och matte hitta skogens guld, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 augusti 2012 19:42

Ja, matte tycker det är attans svårt att hitta svamp, inga svampögon där inte :) Jag avstår också från att äta svampen, men vara sällskap i skogen är jag mer än gärna :D

 
Kasper

Kasper

28 augusti 2012 23:30

Jag och matte ska också ut i skogen nu, vi ska leta trattkantareller. Med dom kan man göra både jättegod paj och god soppa, säger hon.
Jag tycker om svamppaj, och svampmacka gillar jag mycket bättre än matte gör. :)
Lyllos dej som får pannkaka!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

29 augusti 2012 20:12

Hoppas ni hittar massor med svamp :)

 
Ludde

Ludde

31 augusti 2012 23:55

Jag tycker inte särskilt mycket om svamp, men jag diskar gärna stekpannan åt matten när hon stuvat dom. Skönt att matten bara plåtade flugsvampen och inte plockade den... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 september 2012 12:28

Nej, jag äter inte svamp alls, men jag är bra sällskap i skogen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards