laikagumman

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

Solskenspromenad

Av Laika - 3 september 2012 20:29

Vilken härligt solig och varm dag det har varit idag. Sådant väder passar mig så himla bra. Då kan man vara ute och njuta lite extra. När matte slutade jobbet gick jag med husse för att möta henne och väl på hemvägen satte vi oss på en parkbänk för att njuta av det sköna vädret och vila benen lite. Det är trots allt en promenad på närmare sex kilometer och då är en paus bra där jag kan få dricka lite vatten. Ibland kan jag till och med få lite gottis.


Tittar jag lite fint ett tag på matte eller husse så brukar det kunna komma en och en annan godisbit. Så även denna gång, hihi. Det är trots allt viktigt att tanka på med lite energi så man orkar gå, visst?

 



Lite fick jag anstränga mig för att få gottis förstås. Lite konster så som sitta fint, stå fint och dansa.


Jag hade kunnat sitta kvar där vid parkbänken hela eftermiddagen och kvällen men matte och husse ville hem för att laga middag. Det finns förresten en gångbro över en ganska trafikerad väg när man går denna promenad och jag ska berätta att jag inte gillar höga höjder. När jag ska över den bron går jag så lågt jag kan med hela kroppen, svansen ligger lågt och sedan måste jag gå i mitten över bron snabbt, snabbt, snabbt. Matte och husse tycker vi ska gå där lite mer så att jag kanske vänjer mig, men det vet jag inte om det är så nödvändigt. Huh. Ska säga till matte att fota denna bro någon gång så kanske det finns fler som har förståelse för att den bron kan vara lite läskig.


Snart stundar lite kvällspromenad och sedan ska jag sova riktigt gott. Man blir trött av att vara ute så mycket.

 
 
Aamor

Aamor

3 september 2012 21:32

Det är ingen dålig runda för små korta ben så klart du skulle tanka in energi.
Broar gillade inte mina matteföräldrars Shih Tzus som de hade innan heller, de gjorde nog likadant som du.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

3 september 2012 22:08

Nej, huh för broar. Läskigt värre.

 
Ludde

Ludde

4 september 2012 17:52

Vilken fin godistiggardans du gjorde! Tänk om du hade haft lika långa ben som jag. Det hade nästan varit som att gå på den där bron hela tiden. Jag har ju blivit van, så jag tycker inte att det är så läskigt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

4 september 2012 19:40

Ja, det kan jag förstå. Och en sån tur att du blivit van... tänk vad jobbigt det skulle vara att ha så långt ner till marken och vara höjdrädd, nej så läskigt.

 
Kasper

Kasper

5 september 2012 00:38

Jag har förstått att det där med vila på promenader är viktigt, fastän jag aldrig har kunnat förstå varför.
Men 6 km är väldigt långt, säger matte. KLART du måste få lite färdkost undervägs... ;)
Tror inte att jag heller skulle gilla den där bron. Glöm inte att visa bild på den så att jag får se!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 september 2012 17:45

Nej, då. Det ska komma en bild på den bron nästa gång jag går där, jag lovar. Den är så stor och det är himlans långt ner till marken. Riktigt läskigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards