laikagumman

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Laika - 6 september 2012 21:30

Ja, nu har jag varit och gått på den där bron igen. Det finns andra vägar att gå men de tar längre tid, så jag kommer dessvärre inte undan varje gång. Men när höstmörkret och vintern väl kommer så tror jag inte att matte vill gå hem från jobbet mer och det betyder att jag får en behövlig paus från den där bron.

Titta på bilden nedan så ska ni få se hur läskigt stor den ser ut. Jag är ju liten som en myra i jämförelse.


Nej, jag vet då inte... Matte och husse tycker att vi ska gå över men jag tar mig en ordentlig titt upp på bron och inser, som dom andra gångerna att det är väldigt, väldigt högt.

 


Man kan ju se hur långt ner det är.... Är det så här ekorrarna har det tro? Då kanske det är dags för mig att sluta avundas dom när dom skuttar där uppe i träden.

   


Ja, så här i mitten av bron går jag då och snabbt ska det gå. Vi är snart halvvägs.

   


Kan ni förstå att alla bilar åker under bron? Till och med lastbilar kan köra under. Då kan ni nog ana hur högt upp vi är. Ljudet av alla bilar som drönar förbi gör det inte mindre jobbigt att gå över precis. Undrar om inte jag är lika högt uppe som ett flygplan? Är det säkert att detta är en bro för människor att gå på och inte en landningsbana för flygplan? 

   


Lågt med kroppen, lågt med huvud och svans. Stadiga steg och till slut kommer vi ju över. Då blir jag jätteglad och tramsig för vilken prestation då, eller vad säger ni? 

 


Nu ska jag bli gosad med resten av kvällen, för det har jag bestämt och matte kan inte tycka annat än att jag är värd det.         


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards