laikagumman

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Laika - 26 september 2012 12:56

Ja, jag har varit bortrest! Hemma hos matteföräldrarna för att vakta dom tillsammans med Sheela.

Min matte och husse åkte iväg till Finland för en minisemester som en del av mattes födelsedagspresent. Dom har varit i Helsingfors och bland annat besökt ett ställe som heter Sealife. Där fanns det massor med fiskar och jättefina korallrev. Tänk om man hade fått bada i ett sådant färggrant hav.


Men sedan visade matte en annan bild och frågade om jag fortfarande ville simma i ett sådant hav...

Mjaa, glittriga fiskar är väl lite kalas tyckte jag, men matte sa att det var pirayor. Då kände jag med ens att våra vatten här hemma i Sverige är dom bästa vatten att bada i. 


Det regnade en del när jag var hos matteföräldrarna så jag gjorde inte så mycket mer än bara mös i massor, fast sådant kan ju aldrig någonsin bli fel. Ut har jag bara gått och gjort det nödvändigaste. Inne däremot kan man leka och äta gott, vilka kalasdagar jag haft. 


Väl hemma igen, inne från allt regn och rusk ligger vi och myser i sängen ett tag. Matte är trött och vill sova lite och det kan jag väl ställa upp på. Ja, vi ska sova ett tag, drömma söta drömmar och njuta av att vara hemma igen... tillsammans!

 


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards