laikagumman

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Laika - 28 september 2012 20:05

Visst börjar det mörkna allt snabbare där ute? Klockan har inte ens slagit kvällsrunda än och det har redan blivit riktigt mörkt. Innan det blev mörkt fick jag ialla fall ta med husse och köra bilen till mattes jobb och hämta henne där. Väl hemma fick jag äta tonfiskröra med pasta till middag, verkligen en smaskig fredagsmiddag må jag säga.


Sedan försvann jag... japp, matte hittade inte mig. Hon kallade på mig men fick inget svar, hon gick och tittade i min bädd men där fanns bara förutom mina kuddar och min pläd, två av mina nallar som jag strategiskt placerat där. Med strategiskt menar jag att min bädd är full och att jag därmed inte får plats i den.


Nåväl, matte såg mig inte men nu hörde hon mig ialla fall för mitt snarkande avslöjade mig. Jag hade hoppat upp i mattes och husses bädd och lagt mig på den sköna pläden. Jag har väl också rätt till fredagsmys? Speciellt gäller det att se till att ta upp det man vill innan matte eller husse gör det, hihi. När matte väl hittade mig så gosade hon ner sig brevid mig och där hade vi tänkt ligga ett bra tag, för imorgon måste matte och husse jobba. Då ska jag vakna tidigt och åka hem till matteföräldrarna och leka med Sheela i trädgården om vädret tillåter. Annars ska jag nog bara ligga i soffan och bli kliad på magen av mattemor och mattefar.

    Trevlig helg på er alla och ha en mysig kväll! Jag ska fortsätta snarka brevid matte.


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards