laikagumman

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Laika - 1 oktober 2012 17:45

En lite härligt mulen och fuktig höstdag har det varit idag. Lite lätt duggregn har kommit, vilket jag förstås inte tvunget njöt vidare mycket av. Matte har varit ledig idag så vi passade på att ta oss till skogen med mattemor som sällskap. Vi vandrade och klättrade omkring för att leta efter svamp. Det fanns en hel del som vi tog med oss hem.


Jag passade samtidigt att prova på livet som en bergsget. Ganska trevligt måste jag säga.


Efter en hel dag i skogen började jag känna mig blöt och lite frusen. Det var väldigt lerigt och blött överallt i skogen och när det började duggregna så fick jag nog. Jag bestämde mig för att inte längre följa med på några avstickare, utan jag höll mig på huvudstigen och väntade på att matte och hennes mor skulle bli klara. Lite som en pik och en alldeles utmärkt sådan för vi började vandra hemåt.


Väl hemma fick jag mig en dusch, matte sa att hon inte villa ha en hund gjord av lera, hon ville ha mig som jag ska vara. Efter duschen blev jag fönad och kammad i vanlig ordning och därefter fick jag vila upp mig efter dagens strapatser, inbäddad, nyduschad och varm.

 


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards