laikagumman

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Laika - 14 oktober 2012 20:05

Jag vaknade till av att det regnade ute tidigt på morgonen, eller ska jag säga natten?  Därför valde jag att låtsas om att jag inte alls hade vaknat och så fortsatte jag sova men till slut vaknade matte och tyckte att det var dags att gå ut. För vem då undrade jag, för matte gör ju inte sina behov utomhus och jag hade inte precis någon panik. Men tapper som jag är så följde jag med ut i höstrusket. 


Till min glädje hade det slutat regna för länge sen och solen sken. Gräset hade ju nästan hunnit torka. Jag fick springa lös en stund och då passade jag på att i ren glädje springa och hämta en pinne till matte.


Vi kastade pinnen ett litet tag. Det är inte så ofta jag kommer tillbaka med pinnar som matte kastar, såvida hon inte kastar ut dom i vattnet till mig... på sommaren, fast det kanske jag inte behövde säga? 

Nej, mina pinnar som jag hittar tycker jag om att tex gnaga på och flisa ner så gott jag kan på egen tass.


Man kan gräsrulla med pinnar också, blir som en klipinne på ryggen. Sköööönt...


När jag tramsat klart får jag titta lite snällt på matte och be henne kasta pinnen igen, innan vi sedan går vidare och hittar på annat skoj.


Tur är att jag fick den roliga förmiddagen ute för sen har det regnat mest hela dagen så snabbt ut och in är vad det har blivit av de andra rastningarna. Har mest blivit en innemysardag, inte mig emot. Dessutom fick jag världens smarrigaste middag, crepes.... Mums!

Snart blir det kvällsrundan och dessvärre låter det som att det rengnar där ute.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards