laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Papegojor

Av Laika - 23 oktober 2012 00:10

Nej, jag kan försäkra er om att jag inte ätit upp några papegojor i påsen. Det var matte som kom hem med en påse papegojor. Spännande tyckte jag, men så visade det sig att påsen bara innehöll naturgodis. Kan inte det kallas för lurendrejeri?

Jag tyckte hela tiden att påsen prasslade så där faschinerande, så som det kan prassla om pappret på ett paket man sliter upp. Därför var matte snäll nog att tömma ut sitt godis i en skål och vips så fick vi en påse över. I den lade hon en godispinne till mig innan hon skrynklade ihop den. Matte gav mig påsen och så fick jag gladeligen slita upp den för att få tag på min godispinne.

Vilket hajbett jag gjorde i påsen, visst? 

 
 
Ingen bild

Ludde

23 oktober 2012 10:53

Oj! Vilka vassa tänder...

Laika

23 oktober 2012 12:04

Ja, jag är själv imponerad över bettet måste jag erkänna. Har ju trots allt få gå till hundtandläkaren ett par gånger under mina senare år.

 
Aamor

Aamor

23 oktober 2012 18:34

Laika - The Shark, hihi!
Det är spännande med prasslande påsar och det är kul att ta i sönder såna, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 oktober 2012 22:26

Visst är det roligt? :) Mer prasslande påsar till oss vovvar, helst med massa gottis inuti så att det blir extra roligt att öppna :)

 
Kasper

Kasper

23 oktober 2012 19:39

Imponerande! Bettet alltså!!!
Och absolut lurendrejeri att kalla påsen för papegoja! Ännu värre förstås om dom menade att INNEHÅLLET skulle vara papegojor!!! Fattar ingenting...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

23 oktober 2012 22:24

Nej jag förstod liksom inte riktigt heller vad som var papegojan i det hela, påsen eller innehållet... och så visade det sig att inget var en papegoja. Besvikelsen var stor, kanske därför bettet blev så imponerande? ;)

 
Ingen bild

smulan

24 oktober 2012 17:54

Oj jag trodde du ätit upp alltihop för matte,hi hi. Du är allt väluppfostrad du<3

Smulan

Laika

24 oktober 2012 19:46

Ja men visst är jag det :) I alla fall ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards