laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Jag ser det snöar!

Av Laika - 25 oktober 2012 22:17

Idag blev det bra kallt om baken att sitta på backen. Det har varit minusgrader under natten, men som tur var sken solen och det var härligt att vara ute mitt på dagen. Lite förvinterkänslor, ja det sa matte på morgonen när hon trodde att hon skulle behöva skrapa rutorna på bilen, men när hon kom hem efter jobbet berättade hon glatt att hon slapp göra det. Husse och jag har varit hemma idag så vi passade på att gå en av våra rundor i skogen. Jag sprang runt och hade skoj, som i vanlig ordning. Fotona som togs i skogen har matte lyckats slarva bort i överföringen mellan mobil och dator. Jag som sprang upp på ett stort berg och tittade ner på husse som inte vågade följa efter.


Vet ni? Ikväll fick jag gå på snö för första gången inför den här vintern... Kändes lite kul så jag provsprang ordentligt på underlaget innan jag kunde koncentrera mig på att göra det jag brukar göra på mina kvällsrundor. Fast jag måste erkänna att det var väldigt skönt att komma in i värmen igen. Nu ska jag sova och så får vi se vilket väder jag blir bjuden på imorgon.


God Natt!

 
 
Kasper

Kasper

25 oktober 2012 23:10

Nu har snön kommit till mig också, inte så många flingor, men man ser dom på marken i alla fall.
Minusgrader är det.
Jaså, hussen vågade inte gå upp på berget, fastän han är säkert är större än du! Lite fegt, eller också är du osedvanligt modig. JA, SÅ är det naturligtvis. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 oktober 2012 20:00

Tror det är en kombination av att jag är mycket modig och husse lite feg, så glappet blir ju väldigt stort :)

 
Ludde

Ludde

25 oktober 2012 23:59

Jag tycker du har rätt inställning till snön! Vad vore det för vits med att ha päls om det inte snöade på vintern??? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 oktober 2012 19:59

Helt rätt. Sommar och vinter är mina favoriter. Havsbad, sandbad och snöbad... vad badar man på på våren och hösten liksom? Nej, det säger ju sig självt att dom årstiderna inte är mycket att hurra för.

 
Frasse

Frasse

26 oktober 2012 16:22

Tänk att det vita redan har kommit - fast hit ner till Skåne har den ännu inte hunnit, tack och lov! Jag har varit ute i snö en enda gång i mitt liv och jag tyckte INTE om det, kolla här får du se, hihi:
http://gunillaofrasse.allas.se/fy-katten-for-sno/
Hoppas ni får lika fint väder som vi har här - strålande sol, fast kallt, brrr... - och att det håller i sig hela helgen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

26 oktober 2012 19:58

Kikade genast på dina fina snöerfarenheter :) Här har vi tyvärr inte haft sol, det har varit minusgrader och ganska blåsigt. Riktigt kallt.

 
Aamor

Aamor

26 oktober 2012 18:24

Vi hade också frost i natt -3 grader men ingen snö och den kan dröja ett tag till, kul de första dagarna bara.
Är husse lite feg som inte vågar gå upp på ett stort berg, hihi!
Tur att du är så modig!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 oktober 2012 19:52

Ja, kyligt har det blivit, matte har köpt en mössa med ludd på... Låtsaspäls, nu kanske vi kan matcha varandra lite ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards