laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Som det blåser!

Av Laika - 29 oktober 2012 19:14

Ni vet dom där tvåbenta som brukar vara ute och flyga drake? Mmm, jag kan ju säga att idag har min matte varit ute och flugit hund. Ja, varför annars skulle hon dra med mig ut i den stormen som vi haft här idag? Vi har varit lite överallt idag, bland annat hos matteföräldrarna med pelargoner som lämnats för övervintring och jag har också fått leka med Sheela. Sedan när jag till slut trodde att det inte skulle bli mer fläng och turer med bilen så gav vi oss iväg igen. Den här gången fick jag vakta bilen i några minuter och när matte kom tillbaka hade hon en påse med sig som doftade väldigt gott.


Det doftade så gott att jag satt så här fint i väntan på att få smaka av det goda i påsen.

 


Så vad var det för gott i påsen då undrar ni säkert. Jo, kyckling. Jag fick en hel jätteportion med kyckling till middag.

 


Matte ursäktar sig med den dåliga bildkvaliten medan jag genast börjar lägga ihop ett och ett.... Flyga drake= flyga hund, bli matad med kyckling= kycklingar har vingar... Vad är nu detta då? Försöker matte mata fram vingar på mig tro, så att jag lättare ska kunna flyga hund i koppel? Nej, nej, tror jag behöver ta ett snack med matten här nu, fast först måste jag bara få vila lite efter den goda middagen och gå ut en gång till idag, nej det blir det inte tal om och det med basta! Dessutom har det förutom blåsten, även börjat regna.


 
 
Aamor

Aamor

29 oktober 2012 19:50

Det verkar som om du snart måste ta det där samtalet med din matte så hon inte får några idéer, hihi!
Tur att man är väl ankrad till sin matte när det blåser så.
Kyckling är så gott men tyvärr gillar inte min mage det men munnen älskar det - tror nog att de där två får lära sig att komma bättre överrens, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

29 oktober 2012 19:53

Jo, inte alltid man kan vara säker på vad matte tänker :)
Jag är glad att jag har en stålkista till mage som gör att jag nästan kan äta vad som helst :D

 
Frasse

Frasse

30 oktober 2012 16:14

Nu sitter matte här och suckar om att "åh, så söt Laika är när hon sitter vackert" :-) Och jag jamar med, du är jättesnsnygg på bilden! *röd om nosen*
Åt du verkligen upp hela den jätteportionen med kyckling? *stora ögon* Den skulle inte ens jag kunna få i mig, hihi... Men inte kan väl din matte tro att det skulle växa ut vingar på dig? Nog för att man har hört jamas om Änglahundar med vingar, men det är ju en helt annan sak! Och jag tror inte att de är så intresserade av att ställa upp som drakar :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

30 oktober 2012 21:23

Hihi, nej den portionen orkade jag inte hur jag än försökte. Matte brukar säga att min mage är som ett stort svart hål, men några godbitar fick jag allt över till idag :)

 
Kasper

Kasper

30 oktober 2012 21:06

Vet inte om jag HAR kommenterat redan (i natt i så fall) eller om jag bara TÄNTKE det... :D Du måste ju syna mitt inlägg innan jag kan se. :)
Kyckling är visst väldigt gott, har jag förstått. SYND att min matte inte äter det, det är väl därför jag heller aldrig fått smaka... :(
Tänk, vad man som hund får lida för mattars idéer...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

30 oktober 2012 21:25

Här finns bara en Kasper-kommentar :D så det första inlägget stannade nog bara kvar i tankarna, hihi. Så kan det gå.
Ja men visst får man lida ibland för sina mattars idéer, lite oavsett vad det kan handla om men jag kan bara hålla med.

 
Ludde

Ludde

30 oktober 2012 23:48

Tur att du inte blev blåst på kycklingen i alla fall. Jag tror inte att du får några vingar av att äta kyckling. Möjligen kan det växa lite dun på magen, men det blir ju bara mjukt och varmt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

31 oktober 2012 21:55

Lite dun på magen är helt okej, då fryser jag inte i vinter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards