laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Lill-lördag

Av Laika - 7 november 2012 16:12

Idag är det onsdag eller lill-lördag som matte sagt om dagen. Det är för att hon varit ledig idag och då tycker jag också att vi kan säga lill-lördag. Det har varit kallt ute och ganska blåsigt så vi har verkligen passat på att njuta extra mycket inomhus. Vi gosade upp oss i soffan och där har vi myst tillsammans nästan hela eftermiddagen. Jag är lite av en expert på att gosa om jag får säga det själv. Det gäller att hitta den där perfekta liggställningen och ibland kräver det lite stök och bök innan man infinner den där rätta känslan. När jag väl ligger helt perfekt så är det inte mycket som kan rubba mig. Sköna, sköna dag.

 

 
 
Aamor

Aamor

7 november 2012 17:11

En perfekt dag med andra ord. Finns ju inget bättre än att mysa i soffan med matte.
Synd att vädret lite trist men det gör inget när man kan ha det så gott inne!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 november 2012 22:17

Håller med precis :) Fast jag längtar lite efter soliga och vindstilla dagar som inte är alltför kalla, så man kan vara ute massor. Det blir så mycket roligare då.

 
Melody

Melody

7 november 2012 18:56

Så söt du är och vilket fin kudde du har! Ska tipsa min matte om att jag vill ha
en sådan! Lila matchar min blogg och så älskar jag blomblad...
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

7 november 2012 22:18

Hihi, gör du det. Det gäller att tidigt tala om för sin matte vad man vill ha och hur saker och ting ska vara :)

 
Ludde

Ludde

7 november 2012 23:24

Det riktigt lyser om dig! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 november 2012 20:33

Tackar tackar Ludde :) Kanske är mitt balsam som jag blev tvättat med för några dagar sen :)

 
Kasper

Kasper

8 november 2012 00:50

Du kan verkligen konsten att njuta. Och gosa. Och se SÖÖÖÖT ur! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 november 2012 20:32

Ja men visst :) Jag älskar att ligga och mysa med matte och husse och framför allt se till att bli klappad och kelad med :D

 
Edith

Edith

9 november 2012 11:08

Åh vad skönt du sover på kudden! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Laika

9 november 2012 20:08

Verkligen massor av mys, helhärligt :D

 
Frasse

Frasse

9 november 2012 16:54

Finns inget mysigare än soffmys om du frågar mig - och det gäller oavsett väder! Fast nu är jag ju innekatt - kan tänka mig att det är extra mysigt att krypa upp i soffan när man kommer hem från en promenad i regn och rusk :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

9 november 2012 20:08

Ja, du har tur som får vara inne. Jag har bett om kattlåda några gånger, mest för att de kattlådor jag besökt luktar mycket spännande, fast matte säger att min låda inte skulle lukta katt i sådant fall, så ja... jag har ingen än heller! Men det skulle innebära att jag borde kunna vara inne om det regnar då ju, jag gillar ideén :)

 
pernilla

pernilla

15 november 2012 12:33

vad söt! <3

http://pernillabrink.bloggplatsen.se

Laika

15 november 2012 19:52

:D Tack så mycket för de fina orden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards