laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Linslus!

Av Laika - 19 november 2012 18:42

Ja, ibland kan jag vara världens linslus. Ibland vill man liksom vara med lite extra mycket, se vad matte pysslar med och varför hon fotar så mycket annat än mig. Vid sådana tillfällen måste man råda bot på mattes påhitt, det är ju mig hon ska fota. Då får man liksom smyga in i bild lite snyggt, tadaaa!!!


Och nu när vi ändå nuddat vid ämnet linslus så kan jag berätta att matte genast började leta bland gamla bilder. Hon minns ett tillfälle från 2007 då hon hade målat en stor tavla till en av sina vänner och när hon var klar med tavlan skulle hon fota den. Mitt i allt så gick jag och satte mig framför tavlan och såg till att hamna på bild. Själv måste jag säga att den bilden blev himla trevlig. Det är ju så jag vill tillbringa mina dagar, vid vattnet en solig sommardag. Det finns en hel del andra foton där jag smygit in på bild, men det var just denna som matte mindes med ett extra skratt. Tjaa, jag tycker ialla fall att jag smälter in väldigt bra på bilden. Lite så att jag längtar till sommaren igen, speciellt nu när vädret är så trist som det är.

 



 
 
Melody

Melody

19 november 2012 19:59

Du är ju bara för söt, jag blir orolig att matte hellre tittar på dig än mig!
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

19 november 2012 20:08

Hihi, inte då Melody... Jag kan trösta dig med att min matte sitter och tittar på dina bilder om och om igen för att du är så charmig och söt.

 
Kasper

Kasper

19 november 2012 20:05

Åh Laika, vad vore väl den där tavlan utan dej!!?? Nästan tom ju, är du säker på att du inte t.o.m var inplanerad redan innan du tog saken i egna tassar?
:D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 november 2012 20:11

Ja men eller hur Kasper? Jag tror nog att matte omedvetet planerade in mig där i motivet för att helheten skulle bli perfekt, hihi

 
Ludde

Ludde

19 november 2012 22:59

Perfekt var ordet! Du förgyller allt varenda bild... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 november 2012 20:40

Tack Ludde :D

 
Aamor

Aamor

20 november 2012 18:11

Det blev en ännu mer perfekt tavla med dig där, hihi!
Måste säga att din matte är jätteduktig på att måla, väldigt fin tavla och matte håller med.
Linslus är man väl lite till hunds, hihi, man har ju vant sig vid att vara i centrum och på bild så när de fotar nått annat måste vi ju också vara med, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

20 november 2012 20:40

Matte tackar så ödmjukast och jag håller med dig Aamor om att man ju är van att vara i centrum. Klart att man då ska vara med på alla bilder :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards