laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Buslördag!

Av Laika - 24 november 2012 16:54

Som det regnat idag och det värsta av allt är vad matte säger. Jo, hon påstår att vädret spår regn flera dagar nu. Vad är nu detta? Vart är snön undrar ju jag, för den borde väl komma snart?  Då kan man snörulla sig i alla fall. Nåja, är det trist väder ute gör man det man måste och det fort. Sedan är det raka vägen in som gäller.


Efter ett tag inomhus började jag bli rastlös och vad kunde väl passa bättre än att dra igång lite bus? Jag sparng och hämtade min grisnalle. Matte och jag busade ett tag, hon kastade grisen och jag sprang och hämtade den om och om igen.

"Här matte, kasta den en gång till"


Som pausunderhållning bjöd jag på mattrullning. Det blev ett ordentligt gnugg också, så ordentligt att min tofs lossnade. Tja, lite volym och päls som står rakt upp på huvudet är ju stil eller hur?


Efter lite vila och gos så funderar jag nu på om jag ska leta upp en annan leksak och dra igång matte på lite mer bus. Ja, det innan jag vill ha lite godis, jag blir ju alltid så gottissugen efter att jag lekt. Och bara för att det är lördag idag så kan vi ju säga att det är mitt lördagsgodis, hihi. Lördagsgodis, Måndagsgodis, Tisdagsgodis... vad är skillnaden egentligen? 

 
 
Melody

Melody

24 november 2012 18:50

Lördagsgodis är speciellt för då ska det vara något extra gott! En ny tjursena är bäst! Hoppas du får något riktigt gott i kväll.
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

24 november 2012 20:40

Tjursenor är smaskens ja, fast jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte äter så mycket tjursenor och grisöron längre för jag får inte i mig lika mycket som förr. Det blir så när man inte har alla tänder kvar ;)

 
Aamor

Aamor

24 november 2012 19:04

Godis alla veckodagarna ska det vara, hihihi!
Det är kul att busa när man vill och extra kul om man får nån med sig.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

24 november 2012 20:36

Helt rätt Aamor, vi dansar till samma melodi du och jag :)

 
Ludde

Ludde

25 november 2012 14:51

Som sagt! Godis alla dagar ska de va! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

25 november 2012 14:52

Ja, visst ska det vara det? :) Mums vad gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards