laikagumman

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Laika - 25 november 2012 12:15

Idag är det söndag och som nästan alltid tar vi det lugnt och skönt. Det ger mig massor av tid att filosofiera. Ja, ibland bara måste man tänka på precis allt och ingenting. Då, mitt i allt kom jag att tänka på en gammal vän som jag lärde känna under en dag. Det ena ledde till det andra och så bestämde jag att matte ville hjälpa mig med en bokstavsutmaning som min söta bloggvän Melody har i sin blogg. Inspirationen har nu gett oss denna bokstavsutmaning och som alfabetet säger börjar vi med bokstaven A.  


som i Adopterad!

Min gamla vän som jag lärde känna under en dag är alltså Hector som jag tänker på. En ensam, söt och snäll vovve som sprang ute alldeles själv, hungrig, frusen och medtagen av regnet. Han var helt matte och husselös och hade sprungit ute i alla fall i två dygn enligt en dam som sett honom. Jag var till stor hjälp när det kom till infångandet av denne lille Hector. När vi hade fått tag på honom följde han med oss hem och fick vatten och mat. Husse ringde polisen och vi åkte dit med Hector som fick kontrolleras av eventuell chipmärkning. Sedan fick vi lämna honom i ett rum hos polisen som sedan skulle ta honom till hundstallet. Där hoppas vi att Hector fått det bra och att han blivit Adopterad ev en fin familj som aldrig kommer göra honom illa mer.

 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards