laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

E som i...

Av Laika - 29 november 2012 18:30

som i Ekorre.

Utanför min balkong finns ett träd, ett träd där det brukar skutta omkring Ekorrar om somrarna. Matte brukar ta mig i famnen och så sitter vi i solen och tittar på när de söta små liven hoppar mellan grenarna. Ibland tjattrar de lite, tittar på oss och skuttar sedan vidare till en annan gren. Vid några tillfällen har det varit två Ekorrar i trädet samtidigt. Ja, detta är mycket spännande tycker jag. Ibland kan jag försöka prata med dessa små liven, men jag tror inte riktigt att jag kan deras språk hur jag än försöker.

Undrar om inte jag är lite Ekorre, ja med min svans tänker jag. Om inget annat skulle jag tycka det vore roligt att jämföra svansar med varandra. 

 

 
 
Melody

Melody

29 november 2012 19:00

Vilken söt liten ekorre! Jag har bara sett en i hela mitt lilla liv och den sprang så fort upp i ett träd så jag tappa den ur sikte direkt. För mycket åkrar och för lite skog, säger matte. Så är det nog, ekorrar vill väl inte bo här bland sockerbetor och sädersåkrar.
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

29 november 2012 20:26

Men en ekorre är inte illa att ha sett, du är ju trots allt lilla vaplen fortfarande :) Fast som din matte säger så kanske det är svårt att få se dom över huvudtaget när det mest är åkrar där du bor. Därför är jag imponerad av din ena ekorre :D

 
Aamor

Aamor

29 november 2012 20:21

Vad kul att kolla in de söta korrarna! Mina matteföräldrar har också ekorrar i trädgården, inte alltid men rätt ofta men jag har tyvärr inte sett dom.
Min matte mätte min svans en gång och den är jättelång för en sån liten kille sa hon, hihi, din är säkert lika lång!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

29 november 2012 20:23

Jag ska be min matte mäta min svans. Man ser ju inte hur långa och fina dom är när vi håller dom i en knorr ;) Ekorrar är jättespännande.

 
Ludde

Ludde

29 november 2012 23:27

Roliga små rackare, men jag hinner nästan inte få syn på dom förrän dom försvunnit. Jag gillar bättre dom som håller sig på marken... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

30 november 2012 19:18

Då kan vi alla konstatera att dom är attans snabba. Lite för snabba faktiskt :) Jag brukar vilja nosa och säga hej, men det har jag aldrig fått/hunnit heller för den delen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards