laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

W som i...

Av Laika - 17 december 2012 16:15

W som i Webben.

Det finns ganska många kluriga bokstäver i alfabetet har vi kunnat konstatera och idag fick vi tänka till lite extra igen. Men egentligen så är ju en så självklar bokstav, W som i webben! www.laikagumman.bloggplatsen.se är ju min bloggadress och så klart att vi ska lyfta fram våra websidor denna dag!

Ett litet hurra för mig och ett jättestort HURRA för alla mina bloggvänner som bjuder på så många trevliga lässtunder på sina websidor.


Själv kan jag bli helt slut efter blogginlägg som dessa där jag och matte gnuggar våra geniknölar för att hitta lösningar på varje bokstav.

   




 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

17 december 2012 16:36

Åh, vilken UNDERBAR bild på dig, Laika! Du ser så söt och kramgo ut så man önskar att man fick hålla dig i famnen och gnugga näsan - eller nosen :-)i din päls!
Bra idé att lyfta fram våra bloggar, vi tycker också att det är så roligt att läsa om vad alla våra kompisar hittar på :-) Det blir en väldigt trevlig gemenskap, man får vänner <3
I dag har vi förresten en tävling på bloggen, där man kan vinna presentkort och prylar :-) Klicka på länken så kommer du direkt till inlägget:
http://gunillaofrasse.allas.se/tavling-gissa-julklappen-och-vinn-presentkort/
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

17 december 2012 20:26

Oj så spännande, det ska vi genast göra :)
Visst är det trevligt med gemenskapen man får, kan enbart hålla med :D

 
Melodylody

Melodylody

17 december 2012 17:23

Men jösses så söt du är! Och så enormt duktiga ni är med bokstavsutmaningen,
vi är så imponerade!
Ha en bra kväll!
Melody med matte

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

17 december 2012 20:21

Tack Melody, det var snällt sagt. Vi har tagit oss igenom snart hela alfabetet, inte många bokstäver kvar nu :)

 
Aamor

Aamor

17 december 2012 18:42

Nä du, ett stort hurra för din sida och absolut inte ett litet!
Det är jobbigt att blogga men blir helt slut eller jag säger oftast snabbt till matte vad hon ska skriva och sen somnar jag, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 december 2012 20:19

Tack Aamor :D
Du är alltid så smart. Jag ska nog också bara tala om för matte vad hon ska skriva och sen lägga mig och sova... fast då vet jag förstås inte vad min matte hittar på, hon kanske visar någon tokbild på mig... hmm... måste tänka över detta noga, hihi.

 
Ludde

Ludde

17 december 2012 22:59

Ja, utan webben skulle det bli marigt. Vi fick väl göra veckotidningar och skicka till varandra med post då! Det kanske vi får göra i alla fall om det blir besvärliga solstormar framöver. Eller helt enkelt åka och hälsa på varandra... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 december 2012 21:22

Ja, tänk så lätt allt är när man har webben ändå :)

 
Kasper

Kasper

18 december 2012 23:19

Så fiffigt med Webben! Och så himla söt du är. Som vanligt, men du tål nog att höra det ganska många gånger.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 december 2012 21:26

Hihi, ja sådant kan man höra hur många gånger som helst, varje dag :) Det gör mig så glad :) Tack fina Kasper.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards