laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

X som i...

Av Laika - 18 december 2012 18:15

Nu är vi här igen där vi får tänka till på vad vi ska hitta på för något på dagens bokstav. Det är så här att vi först bara tänkte göra denna bokstavsutmaning för skojs skull, men sedan så kände vi att det ju är en självklarhet att vi ska räkna ihop alla våra kommentarer och göra som Melody och skänka pengar till välgörenhet. 


Jag har redan tillsammans med mattes hjälp tidigare skänkt leksaker och nödvändigheter till ett ställe som heter Dinas Ark som är en svensk ideell organisation som finns i Rumänien. De hjälper ett antal utsatta hundar att få nya hem, för kan ni tänka er att detta är ett land där det finns gatuhundar, så ledsamt. Det gör ont i hjärtat att se och vi vill självklart vara med att hjälpa till att skänka lite mer pengar till dom och har därför bestämt att vi ska göra det med hjälp av den här bokstavsutmaningen. 


Därför går dagens bokstav till alla de antal hundar som behöver hjälp.

Matte kunde inte motstå min bedjande blick, hihi.


 

 
 
Melodylody

Melodylody

18 december 2012 18:34

Så bra X ni har! Det där ska vi kolla upp!
Du och jag, vi har det nog väldigt bra!
Ha en bra kväll!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

18 december 2012 21:20

Visst har vi det? Jag hade aldrig velat vara ute en hel natt när det är kallt och snö ute.

 
Ludde

Ludde

18 december 2012 19:36

X-tra bra idag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 december 2012 21:19

Hihi, ja x-tra bra :D

 
Aamor

Aamor

18 december 2012 21:45

Visst är det dåligt att en massa hundar/katter och andra djur som inte ska leva vilt gör det.
Ett mycket bra X ni hade idag och vad snällt att hjälpa andra i behov av hjälp.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 december 2012 21:28

Tack Aamor. Ja, vi funderade lite på vad vi skulle göra och vi har ju hjälpt denna organisation tidigare när den nyss bildats och den har vuxit massor på bara knappa året, så det känns ju jättebra.

 
Kasper

Kasper

18 december 2012 23:28

Ja, tänk så många det är som behöver hjälp. Som har det svårt. Så tacksamma vi kan vara, vi som har lyckan att ha tvåbeningar som älskar oss och tar hand om oss. Och precis lika mycket, så lyckliga de kan vara som har just oss! För vi tar ju hand om varandra.
Ditt X är toppenbra!
Vi måste hjälpa dom som inte har det lika bra som vi!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 december 2012 21:25

Visst är det så, matte brukar säga att vi ger och tar så mycket av varandra och jag håller med. Blir så glad när matte är med mig och lika glad blir ju hon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards