laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Y som i Ytterkläder

Av Laika - 19 december 2012 18:30

som i ytterkläder.

Jag har både en varm vinterkappa och en regnkappa, eller flera faktiskt. Det är bra att ha lite ytterkläder när det är riktigt kallt eller när det regnar så där ruskigt mycket.

På den här gamla bilden har det ju inte ens hunnit komma snö än, men vi minns allt att det var en riktigt kall vinterdag med mer än 10 minusgrader. Då krävs det lite ytterkläder även för mig, oavsett med lång eller kort päls för brrrr vad jag kan frysa.


Sedan har jag även en fin kofta som passar så här i juletider och en julkappa som nästan ser ut som jultomtens. Den brukar jag ibland ha på mig på julafton när vi går ut. Ja, om det är kallt ute vill säga. Snart kanske jag får ta på mig den igen för nu är det bara fem dagar kvar till julafton.

   


 
 
Aamor

Aamor

19 december 2012 18:58

Fina ytterkläder. Du fryser nog lika lätt som min syrra för hon kan skaka bara det är lite kallt, hihi!
Jag har också några men jag har sällan dom på för jag är rätt varm av mig.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 december 2012 21:24

Visst är det underligt hur en kan frysa så och en annan vara varm? :)

 
Melody

Melody

19 december 2012 22:04

Så fina kläder du har! Matte väntar på att jag ska växa klart så hon kan ta med mig och prova ut något varmt till mig också! Jo, här är det riktigt grönt och alla mina goa pinnar har kommit fram igen.
Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

20 december 2012 23:31

Vad roligt det ska bli att få se dig i kläder så småningom. Du kommer vara helt bedårande söt. Är man lite frusen så är det jätteskönt med en värmande kappa i kylan.

 
Kasper

Kasper

19 december 2012 23:07

Här är det MATTE som fryser, jag är alltid varm! Du är jättesöt i din "tomtekofta".
Bara fem dagar till julafton - nu fick matte nästan lite ångest! Hon har inte alls tagit julen på allvar än! Men den kommer ändå, säger jag, och då känner sig matte tröstad.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

20 december 2012 23:29

Ja, julen kommer ju ändå ja. Så sant. Här har det tagits lugnt gällande julbak och allt, mest kanske för att matte har så mycket på jobbet nu. Men jag är hemma med husse så kanske skulle vi julbaka något istället? Leverkakor och korvtryffel kanske? Mums.

 
Ludde

Ludde

19 december 2012 23:45

Wow! Vilken ärtig julkappa! Jag provade en sån rock på Grythyttan, men dom hade inte i min storlek... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 december 2012 23:27

Nej den du provade på Grythyttan var ju lite liten ja :) Fast vi tyckte du var jättesnygg i den ändå :)

 
Frasse

Frasse

20 december 2012 16:55

Hurrjam, så fin du är i dina kläder, Laika! Jättekul att du också har tomteoutfit, jag tar nämligen själv på mig tomteluva på facebook varje jul. Ska visa bilden i bloggen i morgon, tänkte jag, så håll utkik!
Sedan är det ju såklart skönt att de fina kläderna håller kylan borta också :-)
Tassklappar ♥

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

20 december 2012 23:25

Åh vad vi längtar att få se dig i tomteluva. Vi ska genast ta oss en titt på er blogg imorgon när matte kommer hem från jobbet :) Fast jag kanske får be husse göra det, då behöver jag inte vänta lika länge :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards