laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Ö som i...

Av Laika - 23 december 2012 14:15

Idag är det alfabetets sista bokstav som jag ska presentera för er. Så roligt detta har varit även om vi haft det lite klurigt till och från.

Imorgon som ni alla vet är det julafton och därför väljer jag att presentera bokstaven Ö som i Önskningar.

Förra julen önskade jag mig en ny bädd för den jag hade tyckte jag var för liten. Matte förstod inte riktigt problematiken i början, så jag fick visa henne att jag knappt fick plats att sova i den gamla bädden. Visst demonstrerar jag bra?

 



Ett tag blev jag lite orolig och undrade om matte alls skulle förstå min önskan om en ny och större bädd. Väl på julafton för ett år sedan fick jag ett stort paket. När jag hade slitit upp det så fick jag se att jag faktiskt hade fått det jag önskat mig- en ny bädd.


Jag är så stolt och nöjd över min fina bädd, även om den nu är ett år gammal. Men nu har jag ju sovit in den ordentligt och den är helt perfekt för mig. Inte det minsta för liten. Den gamla bädden skänkte vi bort.


Imorgon är det så dags för julafton och idag har vi julstökat och bakat massor. Vi har varit på promenader och jag har läst nyheterna i snön, många julhälsningar finns det där ute. Och jag, jag önskar er alla en riktigt fin fjärde advent och en riktigt mysig och härlig dag för imorgon mina vänner är det julafton! Jag önskar ett extra tuggben åt er alla!


Här i dagarna ska vi även räkna ihop antalet kommentarer vi fått under vår alfabetsutmaning och sedan ska vi skänka pengar till Dinas Ark så att även deras vovvar kan få en fin julklapp, om än kanske några dagar sen.    

 
 
Aamor

Aamor

23 december 2012 14:44

Du det var en tydlig önskan om större bädd men jag tycker nog det ser ut som du skulle få plats i den gamle också.
Min syrra brukar också ligga så men hon lämnar rumpan kvar i sängen, hihi!
Jag gilla bäddar som sluter tätt runt mig men även de där jag kan sträcka ut, tur jag har så många, hihi!

God Jul till dig och även till dina tvåbenta sambos!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 december 2012 23:13

Tack och detsamma till er :D

 
Melody

Melody

23 december 2012 18:31

Ni har verkligen klarat denna utmaning med glans!
Ha en riktigt skön kväll. Här ska vi smaka av skinkan och jag har önskat
mig en smakbit, vi får väl se om min matte uppfyller den önskan.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

23 december 2012 23:12

Tack Melody. Det har varit ett nöje att genomföra den här bokstavsutmaningen.
Jag håller tassarna för att du ska få smaka en skinkbit eller två :)
God Jul!

 
Kasper

Kasper

23 december 2012 23:58

Ett sånt bra Ö - och så härligt att du fått din önskebädd!
Ha nu en riktigt fin jul, både du och dina tvåbeningar.
Och Laika - hälsa till Nisse också, om du träffar honom. Och det gör du säkert! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

24 december 2012 21:10

Detsamma till er Kasper :)
Jag ska ge Nisse en nospuss från dig :) Honom har jag absolut träffat idag.

 
Ingen bild

smulan

24 december 2012 07:48

God Jul önskar Smulan, syster o matte!

Laika

24 december 2012 21:12

Detsamma Smulan till er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards