laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Dinas Ark

Av Laika - 27 december 2012 19:49


En gräsbild som inte alls hör hemma i det här vädret som råder för tillfället, men jag tänkte berätta att när man är ute och springer i gräset och i skogen till exempel så kan man få fästingar och en del hundar kanske får loppor. De hundar vi tänker lite extra på nu är hundarna som Dinas Ark tar hand om. Innan de kommer till Dinas Ark finns där ingen som tar hand om dessa liven och därför kommer de ofta kanske in med just fästingar och loppor som de behöver behandla. Vi som bor hos våra mattar och hussar vet att man som hund inte slipper undan en vaccination och det är för att den sprutan just är så viktig.


Vi har nu räknat ihop våra kommentarer gällande bokstavsutmaningen som vi haft och kom upp till 115 kommentarer, alltså 115 kr till Dinas Ark. På deras sida kan man välja vad man vill att pengarna ska gå till och därför valde vi så passande att skänka pengar till just vaccinering av hundarna. En vaccination kostar 20 kr, därför höjer vi vårt belopp från 115 kr till 120 kr så kan vi hjälpa sex söta vovvar att få en välbehövlig spruta.


Jag tyckte att godis för hela slanten hade varit mer passande för den där sprutan i nacken är inte rolig, men nu vet jag att vi hjälper hundar från att bli sjuka istället och det är trots allt mycket, mycket bättre.


Så ett sent God Jul till Dinas Ark och ett Gott Nytt År!

 
 
Aamor

Aamor

27 december 2012 20:36

Det var ett mycket bra sätt att hjälpa hundar att bli vaccinerad för tänk de kommer att kunna hålla sig friska länge och äta massor av godis på så sätt ;)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 december 2012 22:23

Precis, och godis vill man ju äta, visst? :D

 
Ludde

Ludde

27 december 2012 22:36

Mycket generöst av dig att hjälpa till med vaccineringar på Dinas Ark. Sen får vi hoppas att de hundarna får ett långt och lyckligt liv hos någon med mycket mat och godis... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 december 2012 23:14

Mycket klokt tänkt där Ludde :) Precis så mina tankar gick :)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

28 december 2012 16:11

Låter som om Dinas Ark gör ett jätteviktigt jobb för de stackars hundarna. Vilken tur att det finns snälla människor som ställer upp när andra sviker!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 december 2012 17:19

Absolut, sådan hjälp behövs. God fortsättning på er! :D

 
Melody

Melody

28 december 2012 17:31

Så bra att man kan hjälpa på det sättet, vi ska också kolla in Dinas Ark.
Den där bilden skulle mycket väl kunna varit tagen idag om du bott i Skåne!
Du är välkommen i sommar och leka med mig på stranden.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

28 december 2012 21:25

Här ligger snön som ett hårt packat täcke överallt. Plusgraderna har varit några stycken men det har mest bara blivit isigt och halt.
Ja, sommaren ser vi fram emot :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards