laikagumman

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Laika - 6 januari 2013 15:54

Idag har det hänt grejer ska jag berätta. Eller egentligen så började det redan igår kväll då matte började plocka ner alla julsaker. Jag sprang runt benen på henne hela tiden för att hålla koll så att hon inte skulle missa något julpynt som blev kvar framme. Hon brukar glömma något varje år, men inte i år och det måste helt berott på mitt angagemang. 


I morse när vi skulle gå ut var hissen sönder så vi har gått upp och ner fyra våningar varje gång vi varit ute. Mitt på dagen frågade matte mig om jag ville ut och åka bil. Klart att jag ville. Matte skulle handla lite sa hon, så jag fick vakta bilen. Innan matte gick in i affären fick jag en tuggpinne men den sparade jag tills matte kom tillbaka igen. Man kan ju inte ligga och äta tuggpinne om man ska vakta heller, tokmatte.


När vi väl kom hem stapplade matte upp fyra våningar med alla kassar. Jag väntade snällt på henne vid varje våningsplan, passade på att nosa på granndörrarna lite extra. Tror bestämt någon lagade god mat.

Väl inne fixade och donade matte lite och sedan rullade hon ihop den gamla mattan och rullade ut en ny matta. Jag var inte långsam med att vänta på hur den nya mattan skulle kännas.


Lite provrullning är ett måste.


Jo, mattan klarade av mina gosrullningar. Då var frågan om den kunde stå upp för mina ordentliga mattrullningar. Jag kan berätta att den klarade min utmaning galant. 


Rena rama favoritmattan det här. Jag sprang och hämtade en leksak för att kolla hur det gick att leka på mattan och det var inte heller några problem. Ja... nöjd med livet och den nya mattan.


Bort med julen, trasig hiss, bilvaktande, ny matta och så det bästa av allt- husse kom hem idag. Vilken bra söndag jag haft        

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards