laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Barnvakt

Av Laika - 7 januari 2013 18:48

Hör och häpnas, matte väckte mig 06.15 och sa att vi skulle gå ut. Jag förstod ingenting, där låg jag i min varma säng och sov när vi helt plötsligt skulle gå ut, en tid som vi aldrig varken går upp än mindre ut. Jag var så trött att jag inte orkade följa med matte så hon bar ut mig till hallen och där orkade jag knappt stå på mina ben, men ut kom vi till slut.


Det visade sig att vi skulle möta upp min gosetjej Elise som vi skulle vara barnvakt åt idag. Hennes skola var stängd och hon behövde någon som kunde sysselsätta henne under dagen. Där passar jag in hur bra som helst, mig kan hon klappa, ge godis, kamma, gå på promenad med och sen ge mer godis, kamma... ja, så skulle i alla fall jag kunnat hålla på hela dagen.


När vi kom in igen efter att vi mött upp henne ville jag sova igen, vilket jag gjorde. Matte fick sysselsätta henne fram till att jag vaknade igen. Då gick vi ut på en längre promenad. Jag tog henne i änden av mitt koppel och visade vägen till hästarna.


Det var halt ute men vi gick på bra ändå. Jag passade på att visa henne skogen också, lite extra noga. Visade vilket håll hon skulle titta åt. Hon lär sig bra den där tösen.

 


När vi kom ut ur skogen till slut hade traktorn varit i farten och saltat vägarna. Oj, vad det kändes i mina labbar. Som tur är så är jag ganska härdig och vi var nästan hemma innan det började kännas. Därför fick jag visa Elise hur jag duschar labbarna, sedan bjöd jag på en torkrullning även om jag inte tog en hel dusch. Det gäller ju att bjuda på sig själv.


Efter mycket stoj och stim, skridskoåkning, lek och promenader är Elise hämtad och hemma. Jag och matte är vilsamt trötta och ska gosa i soffan efter en pannkaksmiddag. 

 
 
Aamor

Aamor

7 januari 2013 19:19

En riktig kul dag där du fick vara mentor för tjejen, hihi!
Det är kul med de små liven för de är snabblärda.
Tur att du kunde sova en stund efter ni hämtat henne för annars hade du nog inte orkat hålla på hela dagen, hihi!
Fy för saltade vägar, går bra ett tag men sen svider det rätt som det är.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 januari 2013 20:35

Dom gör ju det och det är väldigt trevligt :) Mindre trevligt är de saltade vägarna ja, usch för dom.

 
Ludde

Ludde

7 januari 2013 22:57

Passa människovalpar är urkul! För att inte tala om pannkaksmiddag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 januari 2013 15:33

Pannkaksmiddagen var ju suverän, två pannkakor åkte ner i min mage. Därefter lite gottis. Man blir ju hungrig när man busar en hel dag :)

 
Kasper

Kasper

7 januari 2013 23:34

Oj - du fick ju stiga upp nästan mitt i natten!!! Säger åtminstone min matte... ;)
Fast sen blev ju dagen bra. Men såna där små människor kan vara rätt jobbig, tycker jag. Fast gosiga också. :) Och så får dom ju så god mat när dom hälsar på... ;) Pannkaka, t.ex

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 januari 2013 15:31

Det var verkligen mitt i natten, så idag passade jag på att ta en ordentlig sovmorgon ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards