laikagumman

Alla inlägg den 14 januari 2013

Sol

Av Laika - 14 januari 2013 12:56

Vilken dag, solen skiner och det är helt vindstilla. De sju minusgraderna känns knappt. Jag fick välja promenadväg och jag tyckte det var på sin plats att gå till katterna och hälsa på. Matte sa att vi inte kunde hälsa på dom nu, för vi ju inte är kattvakter längre, att vi måste boka in ett besök först. Precis som jag kände besvikelsen skölja över mig fick jag upp ett spår av katt, men det var det enda jag fick också. Jag hann aldrig se katten.


Nåväl, vi fortsatte vår soliga promenad och för ett tag bara stod jag still och njöt av solen tillsammans med matte.


När labbarna började bli kalla fick jag se till att sätta fart på dom igen. Min röda fina lampa som jag har på mitt sele brukar blinka på mig på kvällarna. Då syns jag ännu bättre och det passar mig perfekt eftersom jag gärna är i mittpunkten, hihi.


Nu värmer vi oss inne igen och matte tänker baka birkabullar säger hon. Jag har aldrig smakat sådana, men jag tänker nog hålla henne sällskap i köket i alla fall. Måste ju se till att hon bakar rätt, nu när det är första gången hon ger sig på detta menar jag.


Sköna lediga måndag, med både bak och solskenspromenad. Härligt.   


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards