laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Min kudde!

Av Laika - 15 januari 2013 18:15

Nu ska ni få höra. När matte kom hem från jobbet hade hon med sig en påse som hon genast bar in i sovrummet. Konstigt ställe att lämna en matkasse på tänkte jag, men vid närmare lukt märkte jag att det inte var en matkasse, utan en kasse som innehöll en kudde och en ny dyna till min bädd. 


"Men... vänta, den där kudden känner jag ju igen. Det är ju en likadan som den jag kräktes på."

Sedan säger matte till mig att jag ska få den tvättade kudden och att matte ska lägga den nya kudden i soffan tillsammans med den andra. Jippie, jag fick alltså min älskade "kräkkudde". Jag som blev så jätteförtjust i den. Matte bäddade i ordning med den nya dynan som är pälsig och mjuk och som pricken över i, så lade hon kudden i bädden. 


Jag fann mig till rätta på en gång.


Jag somnade till snabbare än jag hann tänka katt. Men helt plötsligt vaknar jag till av att matte knäpper med kameran och blixten bländar mig. När man vaknar till sådant helt yrvaken är det inte lätt att orientera sig. Jag tittade trött på matte och hon klappade mig och sa att jag är hennes lilla älskling. Sedan lade hon ifrån sig kameran och jag somnade om på min fina kudde, som äntligen blev min. Bra planer lönar sig, hihi.

   

 
 
Aamor

Aamor

15 januari 2013 18:41

Grattis till din nya kudde! Bra gjort, hihi!
Ser jättemysigt ut i din säng med den nya kudden så jag förstår att du somnade snabbt.
Du är hur söt som helst fast du blev väckt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 januari 2013 21:03

Tackar tackar. Känner mig mycket nöjd :)

 
Ludde

Ludde

15 januari 2013 23:42

Jag visste väl att de skulle få den fina kräkkudden! Grattis! Bara det inte blir en vana att matten blixtrar när du ska sova... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 januari 2013 23:49

Nej men precis, där får matten allt passa sig lite. Annars får jag se till att hussen blixtrar henne när hon sover ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards