laikagumman

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Laika - 18 januari 2013 19:20

Brrrr är det enda jag kan få ur mig idag. Minus 15 grader och imorgon ska det tydligen bli minus 18. Nu är det för kallt för snörullningar och alldeles för kallt för mina labbar. Jag fryser ute och efter ett tag börjar jag studsa på tre ben, byter ben då och då så att alla får vila från den kalla marken men till slut blir det för mycket och jag får fryskramp. Då börjar jag halta och matte får helt enkelt bära mig. Precis så var det när jag och husse hade hämtat henne från jobbet och vi skulle gå hem från bilen. Jag till och med glömde bort att kissa så när vi kom in i porten fick jag visa att jag behövde gå ut igen. En snabbkiss och ännu snabbare in.


Jag har en vinterkappa att använda, men jag som älskar värme mer än något annat kan inte låta bli att tycka det är lite jobbigt med så många minusgrader som vi har nu. Allt under fem minusgrader är för kallt för mig och då spelar det ingen roll hur mycket päls eller vinterkappor jag har på mig. 


Vad gör då en liten Laika som jag när det är så kallt ute? Jo, jag myser på bästa sätt inne... på mattes duntäcke, inbäddad i en pläd, i min bädd med min nya fina kudde, i soffan, på mattan... ja, ni ser, här lider det ingen brist på varma och sköna ställen att gosa på. Med fredag kväll dessutom så blir det nog en massa extra gos och kanske en godisbit till. Passar mig perfekt!


Imorgon ska jag till mattemor och mattfar, kanske jag ska kolla om jag kan gosa i deras bastu då. Det vore på tiden voffar jag.


Ha en skön kväll mina vänner!

 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards