laikagumman

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Laika - 20 januari 2013 18:04

Det fortsätter vara kyligt ute men idag har det i alla fall inte varit lika många minusgrader som de senaste dagarna. Matte har blivit dunderförkyld och ville ligga kvar i sängen hela dagen sa hon, jag argumenterade inte emot henne. Därför bestämde hon sig för att vi skulle gå ut. Hur tänkte hon där? Feberyrar hon kanske?


Det har snöat lite mer och det betyder snöbus. Vi tog vår lilla runda i skogen efter mina önskemål. För det mesta sprang jag före matte men sedan hittade jag något spännande att nosa på, en rejäl förmiddagstidning. Matte fortsatte promenaden och jag fick till min glädje springa ikapp henne när jag var klar. Ibland står jag och väntar med flit på att matte ska komma en bit bort så att jag kan få springa ikapp henne, speciellt i backar.


" Hej matte, här kommer jag... Åh, vänta, vad är det jag ser där?"


"Jo, men visst är det något där, är det en ekorre kanske? Eller en koltrast?"


"Näe, det var nog inget... vänta matte, jag kommer"


Ibland kan det hända mycket på en promenad men den här gången såg jag nog i syne. Jag sprang i kapp matte och så fortsatte vi vår promenad, hela vägen hem. Och vet ni vad det blir till kvällsmiddag? Lyssna och häpnas- JULMAT! Är inte matte och husse ena tokar? De har köpt en liten skinka som de ska tillaga. Köttbullar och lite prinskorvar blir det också, tillsammans med lite annat smarrigt. Inte mig emot för detta kommer bli en smarrig söndagsmiddag.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards