laikagumman

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Laika - 28 januari 2013 16:37

Ja, som jag skrämt slag på matte och husse. Igår kväll när jag sov i min bädd såg matte att jag hade en blodprick på mitt bakben. Hon började genast undersöka vart det kom ifrån och ställde sig helt frågande till hur i all sin dar jag kunnat börja löpa igen när jag gjorde det senast i november. 


Nej, nu förstod matte att något var fel och som matte är kunde hon inte slappna av för fem öre utan satt halva natten och kollade så att jag mådde bra samtidigt som hon letade information på internet. Där kom hon fram till att jag kanske hade livmoderinflammation och då blev matte jätterädd. 


Så fort det gick att ringa till veterinären på morgonen satt matte med luren i högsta hugg. Vi fick en akuttid till klockan 14:00. Innan dess skulle jag vara ordentligt rastad om det skulle visa sig att jag behövde stanna hos vettis.


Intet ont ananade att jag skulle behöva åka till veterinären gick vi alltså på en långrunda, jag hur pigg och glad som helst. Det var plusgrader när vi var ute och snön ville fastna i pälsen på mig så vi undvek de djupaste skogarna, men vi gick förbi hästgården i alla fall och kollade läget.


Sedan bar det alltså av med bilen mot veterinären. Jag vet inte vad jag ska tycka när jag kommer dit, för jag springer glatt in men när jag väl är där inne brukar jag ångra mig och vill hem igen. Mycket pip och gnäll blir det.


Till slut blev vi inkallade och de klämde och kände på mig. Sedan fick matte med sig en gul spatel med ett rör som satt fastskruvat på spateln. Vi gick ut. "Det här gick ju fort" tänkte jag och andades ut samtidigt som jag skulle kissa. Då kommer matte snabbt med denna spatel och sätter den mellan mina ben. "Matte, glöm att jag kissar när du håller på så där." Vi gick ute i ca 30 min innan jag kissade och matte lyckades fånga lite av mitt urin.  

 

In till veterinären igen då som skulle undersöka mitt urin. Vänta och vänta. Under tiden kom och gick det lite djur, en söt liten hund fick jag hälsa på. Sedan kom den där veterinären igen och berättade för matte och husse att hon trodde att jag hade urinvägsinfektion. Matte andades ut lite grann och hoppas innerligt att det blir bra med lite medicin innan fredag, annars måste jag lämnas in för vidare undersökning för då kan det vara livmoderinflammation. Jag håller mina tassar för jag vill inte bli lämnad där heller, även om jag fick veta att jag har en operationstid inbokad i februari. Då ska jag ta bort en knöl på magen men det går ju fort.


Veterinären sa att jag är en jättepigg och glad hund med stor livsglädje och att det är tur att jag inte vet hur gammal jag är. Vet och vet... jag har bara slutat räkna, hihi. 


Nu ska jag alltså äta tabletter i några dagar och jag har redan visat matte hur mycket jag tänker trilskas med detta, hihi.

'


Nu är vi i hemmets lugna vrå igen och matte börjar bli så trött, så trött. Kanske ska vi ta en liten lur innan middagen. Mitt ståhej har tydligen gjort både matte och husse lite utmattade. Men är man lite gammal så får man ställa till det ibland. Nu ska jag se till att bli bra så jag slipper åka in till vettis innan den 18:e februari då.


Jo, en liten tupplur får det allt bli här nu. Gääsp...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards