laikagumman

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Laika - 1 februari 2013 15:09

Oj, vad glad jag blev när matte i morse sa till mig att jag inte skulle behöva åka till vettisen för vidare undersökning. Den misstänkta urinvägsinfektionen verkar ha gett med sig, det syns inget mer blod och jag kissar ordentligt. Dessvärre har jag många dagar med äcklig medicin kvar att äta. Men ingen vettis, jag blev så glad att jag hoppade upp till matte i bädden efter morgonrundan och bad att hon genast skulle uppdatera min blogg- ingen veterinär. Nu visade det sig att det skulle dröja ända in på eftermiddagen innan matte påbörjade någon blogguppdatering. Ja, hon blev ledig idag och då säger hon att hon får vara lite slö och ligga i bädden och lata sig extra mycket. Hon är trots allt fortfarande förkyld och jag har absolut inget emot att ligga i bädden med henne och lata lite.


Men när datorn sätts på, då gäller det att vara med. 

Dags för blogguppdatering, matte.


Nu när jag fått dela med mig av den glädjande nyheten att det inte blir någon mer vettis förrän den 18 februari så kan jag berätta att jag varit på solskenspromenad. Så underbart härligt när solen tittar fram även om det så bara är för kortare stunder. Efter några dagar med töväder har det återigen blivit minusgrader ute. Snön har fått en sån härlig yta att jag bara måste snörulla och knåda minst ett par gånger varje promenad. Något jag kan rekommendera är att göra detta i en sluttning. Vilket gratis-glid man får då. Jag gled ner, sprang upp och gjorde samma sak om och om igen. 


Matte och husse brukar skratta åt mig för jag har nästan alltid baken i vädret så jag kan skjuta fart med bakbenen innan jag sedan faller pladask åt sidan och ska knåda ryggen i snön. Här har jag nästan precis kommit ner för sluttningen. Sedan var det upp igen som gällde.


När vi väl kom vidare fortsatte vi hemåt och längs med vägen mötte jag på mina bordercollie-vänner Ninjo och Kotten. Vi nosade och busade lite men matte glömde helt att fota för hon pratade bara massa strunt med Ninjos och Kottens matte.


Väl inne fikade vi på semla. Jag åt hela locket med ett tjockt lager grädde, åhh så gott. Snart ska vi ut och promenera igen och till middag har jag hört att det blir hemlagad hamburgare med sallad, fast den där salladen kan jag vara utan förstås. Kanske får jag lite rivna morötter istället.


Jag önskar er alla en fin helg med mycket gos och inga vettisbesök   

   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards