laikagumman

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Laika - 2 februari 2013 16:51

Vilken kalaslördag. Vaknar nere vid mattes fötter halvt inbäddad i täcket. Täcket som jag bökade till och nästan snodde från matte på morgonkvisten. När vi väl gick upp vid tiotiden tog vi oss i kragen och gick ut på morgonpromenad. Det är så bra för både matte och jag är väldigt morgontrötta. Jag hade helst velat sova ännu mer men matte tyckte att jag behövde komma ut så jag inte håller inne på mitt kiss.


Solen sken när vi kom ut. Jippie, då får man så mycket mer spring i benen.


Med minusgrader ute så är det torrt på marken om än väldigt halt. Det är rena rama isbanan både här och där efter tövädrets försök att smälta bort all snö. Inne i skogen har snön smält bort helt på sina ställen, där solen står på och värmer gott.


Det är lite så att man får vårkänslor även om det är sju minusgrader ute. Jag satte mig ner där vid trädet ett tag och njöt av solen. Matte stannade också upp när hon märkte att jag inte följde efter henne mer. Då kom hon tillbaka och så njöt vi i solen tillsammans en stund innan vi gick vidare.


Jag har blivit kammad och masserad lite, precis som sig bör. På eftermiddagen gick matte ut i köket och började riva morötter, fast jag kom inte ut till köket för doften av morötter. Nej, det doftade något annat, något supergott. Mmmm, lammfärs. Matte stekte upp morötter med lammfärs och blandade ihop allt med ris. Många goda middagar här framöver, enkelt och perfekt att plocka fram från frysen när jag vill ha extra god middag. Ja, självklart blir det även lammfärs till middag ikväll, tjohoo. Till lördagsgodis har jag fått torkad kycklingfilé och hundchoklad. Jaja, chokladen var förvisso spetsad med min medicin, men i suget jag hade efter choklad så bara slank även tabletten ner i magen. Matte blev så stolt över mig som gjorde det utan att krångla.    


Till kvällen ska vi gosa upp oss i soffan och titta på melodifestivalen och se om där är några bra låtar att börja nynna på. God mat, godis, värmande solsken och soffgos... Vilken kalaslördag.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards