laikagumman

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Laika - 5 februari 2013 17:59

Ja, i eftermiddags så var vi då hos veterinären igen. Jag blöder ju fortfarande och matte sa till veterinären att hon tycker att jag beter mig som när jag löper, även om jag alltså gjorde detta senast i november. Är det verkligen möjligt undrade matte då.


Det blev ultraljud med koll av både njurar och lever, äggstockar och livmoder. Allt såg kanonfint ut. Kissblåsan var bra, liksom magen i övrigt, ögon och tänder likaså. Hjärtat slår och jag är pigg. Ni ska veta att jag gjorde allt för att veterinären skulle känna att han fick lön för mödan, hihi. Det var så att matte skämdes lite. Jag pep och låg inte still och så vidare.


Nu visar det alltså sig att jag visst löper. Detta säger veterinären kan hända (hmpf...) gamla hundar. Det kan bli hormonella rubbningar och allt som oftast kan detta också då leda till livmoderinflammation vilket är jätteallvarligt. Han tyckte att jag kanske borde genomgå en kastraktion, alltså operera bort livmodern samtidigt som jag ändå ska sövas den 18 februari och ta bort mina knölar på magen. 


När vettisen säger att jag absolut inte är en riskpatient, är i god kondition och att vovvar som jag kan bli ganska gamla så kan han absolut rekommendera en kastraktion. Matte och husse känner att detta är en självklarhet, så nu ska det vändas och vridas på pengarna till tusen. När man inte har någon inflammation i livmodern så täcker inte försäkringen en sådan operation, men varken matte eller husse vill vänta och riskera att jag ska få en inflammation bara för att det ska täckas av försäkringen. 


Nåja, vi är alla lättade att jag trots allt är "frisk" och att detta är förebyggande åtgärder. Ja, det enda som kan spöka efter operationen är om mina knölar skulle vara elakartade, men det håller vi både tassar och tummar för att det inte är. Matte är en sån tokmatte som oroar sig så dant.


Trött är jag efter ett intensivt vettisbesök och ett belöningsbesök till djuraffären, där jag för övrigt såg till att få min belöning på en gång och inte när jag kom hem. Jag tog en sån där torkad kycklingkorv och smaskade på den direkt i affären. När vi fick betala skrattade killen i kassan när vi sa att det fanns en korv i min mage som vi också skulle betala för.


Nu ska nog vi alla ta det lugnt resten av kvällen, kanske får jag lite extra god mat till middag nu när det varit så synd om mig idag. 


  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards