laikagumman

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Laika - 7 februari 2013 18:46

När matte försökte väcka mig i morse låtsades jag inte höra. Jag ville inte vakna och jag ville inte ut. Det droppade lite på fönsterblecket och jag trodde per automatik att det regnade ute. Efter några gäspningar, morgonsträckningar och ett tappert försök att gå och lägga mig i en annan bädd så kom jag i alla fall till slut ut. Till min lycka var det inte regn utan snö som kom ner från himlen. Det har snöat hela natten så nu har vi ytterligare några centimeter nysnö, tjohoo...


Jag har funderat lite och matte har googlat massor även om hon fått massor av information.... Det där med operationen känns lite skrämmande, framför allt säger matte att hon är lite rädd. Hon tycker det låter så stort och så... ja, hon vet inte riktigt hur hon ens ska uttrycka sig, men så försöker hon tänka att det är bättre att detta sker nu än om jag skulle bli sjuk och inte klara mig. Jo, vi får allt lita på vad veterinärerna säger.


Det jag då funderat på, ja det är min säkert så ömma mage efteråt. Därför bestämde jag mig för att träna på att ligga mjukt med magen. Visst kan det här bli bra? Jo, jag tror det här är en bra ställning att inta när jag kommer hem. Och vet ni? Jag får komma hem samma dag och det är något vi alla är överlyckliga över.


Förutom en massa funderingar och snöbus ute har jag åkt med husse för att hämta matte från jobbet. När jag kom hem var jag jättehungrig och min godis efter maten försökte jag tigga till mig fler av. Besvikelsen blev stor när jag inte fick mer men med lite magklappande i famnen på matte så gjorde det helt plötsligt inget att det inte blev fler godisar.


Skön torsdagkväll på er alla. Snart är det helg   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards