laikagumman

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Laika - 9 februari 2013 19:40

Snödagsmorgon, låter nästan som söndagsmorgon fastän det bara är lördag. Men så här vackert var det i alla fall när vi kom ut på morgonen.


Efter en tur med allt jag behövde göra, kom vi in igen och jag blev finkammad och ompysslad lite. Sedan grejade matte med sitt och innan jag visste ordet av var vi på väg ut igen. Vi gick ner till parkeringen och väntade på mattebror som skulle hämta oss. När han hämtar betyder det att vi sannolikt är på väg hem till matteföräldrarna och Sheela. Men vill ni veta? Sheela, ja hon var ju hur busig som helst när jag kom och när hon blir alldeles för busig glömmer hon ibland bort att vara försiktig och "liten" när hon leker med mig. Ja, jag kan ju säga att jag tappade leklusten ganska fort och skällde ut henne. Sedan tog jag en av hennes nallar och började busa med den istället och Sheela bara låg och tittade på utan att våga ge sig in i leken. Vi blev ju så klart kompisar sen igen. 


Det vankades middag och jag fick mattemors supergoda pannkakor. Efter lite fika och en massa kacklande frågade matte om jag ville åka hem och det ville jag så klart- hem ljuva bädd.


Nu är det minutrar kvar innan melodifestovalen börjar. Vi ska slötitta lite och gosa mest av allt. Jag har inte bara intagit bästa platsen i soffan utan även kudden och pläden. Hoppas ni njuter av lördagen i lika fulla drag som jag.

 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards