laikagumman

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Laika - 10 februari 2013 17:36

Då var det söndag igen. Dagarna går i snabb takt, så snabbt att matte inte ens tänkt på att hennes almanacka på väggen i köket visat mars istället för februari. När hon upptäckte felet började hon bläddra i kalendern och insåg att mars faktiskt hade hamnat före febrauri- vilket feltryck. Alltså inte matte som tokat sig den här gången.


På en söndag ska man gosa tycker jag och det är precis det vi gjort. Vi har varit ute på promenader mellan allt gosande och ett tag blev jag alldeles lekbusig. Jag sprang fram till min lekkorg och rotade fram någon bra leksak att sätta tänderna i.


Vänta, nu tror jag att jag kan ha hittat den perfekta nallen för idag.

      


Ja, den här får det bli, visst matte? Den leker vi med.

 

Eller vänta, jag kanske hittar en ännu bättre...

 

Ja, lite så fortsatte det ända tills jag hittade den nallen jag verkligen, verkligen ville leka med.

Då busade vi ett tag och sedan gick vi ut på promenad igen. Nu slappar jag lite till och håller koll på matte i köket. Just nu bakar hon, men det kanske är lite mat på väg snart också. Jag hoppas på en riktig söndagsstek, magen börjar ju knorra nu.

 

   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards