laikagumman

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Laika - 11 februari 2013 18:00

Snön yr där ute och har gjort till och från hela dagen. Jag blir lika vit som omgivningen varje gång jag kommer ut så jag och husse har myst inne i värmen mellan promenaderna. För att sysselsätta mig lite extra bad jag om godisleken. Helt perfekt att be om den här leken när man är extra godissugen, för då ger jag ju sken av att jag vill söka i första hand och godiset blir ju då bara en sorts bonus. Jo, jag tror nog att matte och husse går på den.


Ja, leken går till på det viset att jag får sitta på mattan och vänta på att det göms till exempel leversnittar runt om i lägenheten. 


När jag sedan får kommandot "Hitta godisen" ger jag mig iväg på lite upptäcktsfärd i lägenheten. Den första godisbiten ligger alltid en liten bit från mattan, som en mjukstart. Sedan får jag söka under bordet, på tvbänken, i soffan, bakom fåtöljen, vid mina olika bäddar, ibland till och med i hallen. Det kan finnas godisar överallt.

 

Efter mycket sökande och lite godisätande blir man behagligt trött och då passar alltid en tupplur riktigt bra. Idag passade det extra bra för husse blev tvungen att åka hemifrån innan matte hade hunnit hem, så jag fick vakta huset. Eller ja... vakta och vakta, jag hoppade upp i mattes och husses säng och somnade gott. Hoppade inte ner förrän matte klev in i hallen och ropade på mig, men jag hävdar att jag vaktade från sängen, man ser ju bättre på hög höjd, så är det.

 

Snart ska vi ut och pulsa i snön igen, får se hur mycket mer som kommit fram till nu. 

Snökramar på er alla!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards