laikagumman

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Förberedelser...

Av Laika - 16 februari 2013 19:23

Idag kan jag verkligen säga att jag gosat igen förlorad matte-tid. Vi var ute på långpromenad direkt på morgonen och sedan har vi gosat och gått på mer promenader. Fram mot sena eftermiddagen när jag sov som bäst i min bädd frågade matte om jag ville klippas. Som en gummiboll studsade jag upp ur sängen och sprang med ut i köket. Det här var länge sedan, ja som matte själv klippte mig. I vanliga fall brukar hon låta min frisör sköta detta men nu har hon tyvärr blivit sjukskriven och därför fick matte ta tag i detta själv. När matte klipper blir jag aldrig lika korthårig som hos min frisör, inte alltid heller lika jämnt klippt, men idag kan matte ge sig en klapp på axeln för jag blev fint ansad denna gång, hihi. Matte säger att det är för att jag är så lätt att handskas med när jag blir klippt. "Det är bara att vända dig som en korv på grillen" VA??? 


Här är jag... eller resterna från mig. Bollar man ihop all min päls kan man ju nästan tro att jag fått en valpsyster.

 


Efter klippningen fick jag en varm och skön dusch. Oj, vad matte pjoskar med mig kände jag, men så yppade hon lite om att detta är förberedelserna inför min operation på måndag. Duschningen är restriktioner från vettisen och klippningen är bara för att matte tänkte att de ju ändå ska renraka min mage och om hela min päls är lite kortare så växer allt ut mer jämnt, och det är ju förstås sant. Men lite sur blev jag allt på matte och efter duschen gick jag och satte mig i min bädd, utan att vänta på föningen. 


Till slut gav jag med mig för inte kan jag duscha utan att fönas heller. När jag var torr var det dags för middag och nu myser vi bara i väntan på mellon på tv. Får se om det är något att lyssna på ikväll eller om jag måste borra ner huvudet i mattes famn. 


 
 
Melody

Melody

16 februari 2013 20:24

Matte klipper lite mellan mina trampdynor, annars är jag inte så bekant med saxen. Klotången är ok, men kam och borste gillar jag inte alls. Fönen får hon också gärna gömma undan. Du är riktigt duktig du.
I kväll verkar Mellon vara rätt trist, så tur att matte och jag kan kika in i bloggvärlden under tiden!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

16 februari 2013 21:12

Oj, är det okej med klotången? Nu blev matte helimponerad för här fungerar inte klotången för allt hundgodis i världen. Matte måste lämna bort mig för kloklippning för vi är aldrig sams när det kommer till sådant.

 
Aamor

Aamor

16 februari 2013 20:36

Såg verkligen ut som en hund till på trimbordet.
Smart av matte att fixa dig så när du ska bli rakad.
Vi ska hålla alla tassar, tår och tummar att allt går bra på måndag och vi kommer att vara nervösa tills vi hör att du är helt okej!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 februari 2013 21:07

Ja, fy här är vi alla mycket nervösa. Men vi lovar att hålla er uppdaterade så gott vi kan. Måndagen kommer nog att bli en lång väntan för matte och husse.

 
Kaspers matte

Kaspers matte

16 februari 2013 22:19

Du är söt hur du än är klippt! Jag ska verkligen tänka på dig på måndag och hålla alla tasssar jag har! Ska be katterna också att hålla sina, då blir det 16 tassar här från mig. Och så mattes tummar så klart!
Allt går säkert bra, men vi hoppas att det ska gå till och med BÄTTRE än bra!

http://beritelisabet.blogspot..se

Laika

16 februari 2013 22:55

Hihi, tack :)
Vi uppskattar mycket att alla tummar och tassar hålls för mig :)

 
Kasper

Kasper

16 februari 2013 22:24

Klantmatte till sekreterare jag har! Just när hon klickat på skicka såg jag att det var HON som lyckades stå för MIN kommentar!! Så gör man bara inte, snor sin hunds kommentarer! (Hängde med automatiskt från svar på en annan blogg, försökte hon ursäkta sig med...)

Den förra kommentaren var alltså min, den också! Självklart, men det förstod du säkert, för jag tycker att du är väldigt klok och inte alls bara söt!

http://kasperian2.blogspot..se

Laika

16 februari 2013 22:56

Bra Kasper att du håller ordning på din matte, till och med när hon är lite förvirrad ;) Självklart är jag även lite klok så jag förstod att det var från dig och din familj :)

 
Ludde

Ludde

16 februari 2013 22:37

Verkar som om klipperiet är smittsamt! Väldigt många som tappar pälsen nu. Det känns nästan som vår! Jag gissar att du borrade ned huvudet för jag tyckte inte det lät någe vidare idag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

16 februari 2013 22:58

Visst är det så, men än är ju inte våren här. Fast hade jag inte behövt opereras så hade nog matte väntat med min päls i alla fall en månad till.
Jag somnade ifrån allt så jag hörde inte så mycket, hihi.

 
Frasse

Frasse

16 februari 2013 22:53

Så mycket päls du blev av med, och ändå har du så mycket kvar *imponerad* Jag tycker att du är jättefin i din korta frisyr. Taskig liknelse med korven på grillen, men matte menade ju väl, så vi får väl låta det passera :-)
Förstår att det kändes lite snopet att allt var förberedelser inför operationen, men samtidigt tänkte nog matte rätt, så jag tycker du ska överse även med denna lilla baktanke :-)
Hoppas ni njuter av en mysig lördagskväll och att ni får en riktigt fin söndag!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

16 februari 2013 23:01

Så många och kloka bloggvänner jag har och du Frasse, är absolut inget undantag :)
Vi ska njuta för fulla muggar både ikväll och på söndag. På måndag ska vi upp i ottan har jag hört.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards