laikagumman

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Laika - 17 februari 2013 17:00

På senare tid har matte alltid lämnat in mig på kloklippning för vi är aldrig överens när det kommer till mina klor. Hon vill klippa, det vill inte jag. Matte klipper i pulpan och jag gnäller. Matte blir nervös och jag blir ännu mer ryckig och trilskas ännu mer. Ja, det går helt enkelt inte. Det är en svettig match varenda gång och då resulterar klippningen i små, små svartpepparkorn på golvet så är det ens lönt att klippa när man klipper så lite undrar jag då. Nä, jag tycker inte det. Men det är inte alltid man får tid hos kloklipparen och då vill matte göra det själv.


Med detta i ryggen, satte vi oss i bilen och åkte mot djuraffären för att kolla vad de möjligtvis hade att erbjuda. En vanlig fil har matte använt förut men det tar sådan tid. Men se där, när vi kom in i affären fanns där en ny produkt, en kloslipare som sköter detta i ett nafs. Den köpte hon med sig hem på en gång. Jag fick en godis att äta i bilen på vägen hem.

                              


Nu ska jag berätta att det tog matte kanske en eller två minuter att fila ner alla mina klor med denna. Jag slappnade av hela tiden och märkte knappt vad hon höll på med och matte var så lycklig över hur snabbt och enkelt det gick. Så nu är mina klor finare än någonsin, ja i alla fall finare än om matte skulle försöka ge sig på att klippa dom. 


Jag blev så glad att jag genast sprang och hämtade en nalle att leka med.


Snart är det dags för middag och jag har luktat att det ska bli oxfilé med potatis och ungsbakade morötter. Oj, vilken söndagsmiddag min mage ska få, lyckliga jag. Ska se till att få en rejäl portion för efter klockan 20.00 ikväll får jag inte äta mer förrän efter min operation. Stackars min hungriga mage.  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards